Van alles wat: moeilijke ontlasting, stress, slechte slaper, angstpoepen

Beste moeders,

Mijn dochtertje van 2 jaar kampt met enkele problemen. Ik zoek moeders die dingen herkennen. Vooral het puntje stress is groter en erg onduidelijk voor ons. We noemen het nu stress, maar weten dus niet wat het is en waardoor het komt. Excuses voor het lange verhaal.....(het geeft aan hoe hoog het mij zit).

Djenna heeft al vanaf het begin moeite met haar ontlasting.

Ik heb 6 maanden borstvoeding gegeven. De eerste drie maanden heeft zij hele erge darmkrampen gehad (en ik dacht dat je dat niet hebt met borstvoeding).

Klachten:

Moeite met poepen en heeft angst met poepen (huilen, ophouden, billen dichtknijpen).

Stress, ze is gespannen (althans zo lijkt het). Djenna staat vaak op een been. Ze spant zich aan en trekt haar been op. Hoofdje naar achteren, kromme rug. Dit kan ze de hele dag door doen, ook als we haar afleiden.

Ze vindt zitten niet fijn (vervelend, lastig, pijn). We hebben verschillende kinderstoelen gebruikt. In de auto zitten vindt ze niet leuk.

We lopen bij een kinderarts (Vlietland). We hebben al twee fysiotherapeut gehad. Ook lopen we bij een mevrouw (alternatieve geneeswijze/kruiden). Bij een osteopaat ben ik ook al geweest.

Van de kinderarts hebben we Forlax gekregen (medicijnen/laxeermiddel). Van die mevrouw kregen we te horen dat we een tarwe allergie heeft. Tegenwoordig geven we alleen maar speltproducten.

Djenna gaat 1x per twee weken naar de kinderfysio.

Djenna wordt veel wakker 's nachts. Inslapen gaat prima, alleen ze wordt wakker om ....(niets, nachtmerrie, buikpijn, stress).

Over het algemeen is Djenna een vrolijk kind, die goed eet en niet kleinzerig is.

<i>Wie herkent deze symptomen?</i>

<i>Wat zijn jullie ervaringen met Forlax medicijn (laxeermiddel)?</i>

<i>Wie heeft er tips voor het angstpoepen?</i>

<i>Mening tarwe allergie?</i>

<i>Ziekenhuis?</i>

Ik hoor graag jullie mening/advies. Na 2 jaar ben ik een beetje wanhopig geworden. Het is moeilijk om onder woorden te brengen. Ik film haar houding/gedrag dus het is jammer dat ik jullie geen filmpje kan laten zien. Het zou dan wat duidelijker zijn. In ieder geval hoop ik op lotgenoten. Moeders die dit ook met hun kind hebben (hoe erg dat ook klinkt).

 
Meid, wat jammer dat je nog geen antwoorden hebt gekregen. Ik herken wel het één en ander: ik heb 4 kinderen met verstopping, die krijgen Macrogolpoeder (is hetzelfde als Forlax, maar dan zonder smaakje dus makkelijker door limonade enzo te mengen).

Ze hebben allemaal in meer of mindere mate voedselallergieën (gehad). Helaas geldt dat laatste slechts voor 1 van de 4.

Wat ik geleerd heb is: géén spelt, dit is slechts een 'oude' vorm van tarwe waar hoogstens iets minder gluten in zitten, de tarwe-eiwit zit er wel gewoon in!! Ga over op glutenvrij brood, let op tarwezetmeel in alle zakjes, pakjes en zelfs in potjes van met name Olvarit. Maar let wel op: dit is puur ervaring, ik ben geen arts of diëtiste. Alleen kan wel zeggen: mijn jongste dochter heeft er 3,5 jaar over gedaan voor ze alles leek te mogen eten en drinken (alle producten één voor één uitgetest, dus dat duurde wel een tijdje: 3 dagen geven, bij reactie minimaal een week rust) en gaat nu steeds weer een stapje terug. Mijn jongste zoontje is sinds kort aan de tarwe en dat lijkt nu wel goed te gaan. Ze kunnen er overheen groeien.

Verder: ze hebben neem ik aan al getest op Coeliakie?

En mag je de dosis verhogen van de Forlax zodat de ontlasting dunner wordt (diarree) dan zij kan ophouden? Soms helpt dat om de pijn bij poepen te verminderen, dan doet zitten hopelijk ook minder zeer. Het hoeft vaak niet eens zo lang, als ze maar op een gegeven moment realiseert en merkt dat poepen geen pijn hoeft te doen.

Ach, ik verzand in tips die je volgens mij al heel erg vaak gehoord zult hebben. Ik snap helemaal dat je met je handen in je haar zit. Ik op dit moment ook met die dochter die eindelijk alles mocht eten. Ze bleef buikpijn houden, bleek lactose-intolerantie te hebben. Lijkt sinds kort toch op soja te reageren en de koemelkeiwit en geitenkaas is ook van haar menu geschrapt. Helaas is ze afgelopen jaar door de buikpijn 3 kilo afgevallen en in haar lengtegroei minder goed gaan groeien. De kinderarts zelf zit met haar handen in het haar en weet het ook niet meer. Gaan morgen voor het eerst langs bij een osteopaat, dus ben wel erg benieuwd of hij kan helpen.

Hoe dan ook: ik hoop je wat te kunnen helpen, al is het maar dat je even je hart kan luchten.

Joke
 
Terug
Bovenaan