van alles wat

A

Anoniem

Guest
Hoi allemaal,

Vorige maand ben ik gestopt met de pil. We hadden

besloten om 1 natuurlijke cyclus af te wachten. Nou die was dus op maandag de 16e  mei al gearriveerd, ( cyclus 24 dagen)

Gelukkig wel snel, soms hoor je dat het wel maanden duurt na het gestopt zijn met de pil. We zijn net terug van de Antillen, was helemaal super!!! En nu gaan we dus serieus klussen, nou serieus, het moet wel leuk blijven natuurlijk.

Eind van het jaar willen we nog een keer met vakantie, met z'n tween ( of drieen).
Stel dat ik dan zwanger ben, wat zou dan een goede bestemming zijn? Op de een of andere manier zie ik Turkije niet zo zitten i..v.m. voedselveiligheid enz. Liefst ook iets waarvoor je geen inentingen nodig hebt. We hebben er al over gedacht om weer naar de Antillen te gaan maar ik vraag me af of zo'n vlucht een succes is als ik dus evt. zwanger zou zijn. Heeft iemand tips en/of ervaring hiermee??

Groetjes Baby24

Hoi Baby24,

Fijn dat jullie nu ook echt ervoor gaan! Ik wil je echter wel een beetje waarschuwen. Als jullie er nu aan beginnen, kán het zijn dat je dan al erg ver in je zwangerschap bent! Moest je nu zwanger worden dan wordt het een februari-kindje of zo. Check eerst of je in de door jou gekozen periode nog mag vliegen, anders worden je mogelijkheden al een stuk beperkt.
Als je zwanger bent is het niet altijd prettig om ergens naartoe te gaan waar het erg warm is. Wij gingen in het begin van mijn vorige zwangerschap naar Egypte, en dat was echt niet aan te raden (ook al owv die voedselveiligheid zoals je schreef). Maar dat is ook voor iedereen weer anders. Ik zou kiezen voor een bestemming die niet te ver is, dus geen dagen in de auto of een halve dag vliegen, dat is echt niet leuk als je zwanger bent. En dan iets niet al te warm. Maar er zijn zoveel mooie plekjes die nog wel kunnen dan: Toscane, de Provence, Kreta,... Ook aangenaam in de winter lijkt me! Alleszins veel succes met je keuze, en met zwanger worden natuurlijk!
Groetjes,
Marian

Terug
Bovenaan