Van alles wat.

We zijn het weekend om de babykamer gegaan. hebben deze 2e hands gekocht via marktplaats omdat ik het zonde vind om een kamer voor +- 700 euro te kopen voor iets wat je hooguit 1 á 2 jaar gebruikt. Hadden we eindelijk de juiste kamer gevonden en mee genomen komen we thuis heeft de kast een kleine beschadiging opgelopen aan de deur. Maar geluk bij een ongeluk: Op de kamer passen de meubeltjes niet allemaal, dus hebben we het bedje en de comode + plank in de babykamer gezet en de kast een beetje opgeschuurt en bijgeverfd. Nu staat de kast terug op marktplaats omdat we er ook verder geen plaats in huis voor kunnen vinden.
Nu alleen nog gordijntjes kopen en dan is de hele kamer klaar :D Binnenkort maar is de kleertjes wassen en in de comode leggen.

Verder heb ik de laatste tijd zoveel last van mijn rug dat ik niet eens meer normaal kan slapen. Fysio heeft alleen nut op het moment dat ik er ben en een paar uur daarna en dan begint de pijn weer langzaam terug te komen. Ik hoor en voel het kraken en ik lig er nu al een paar nachten van wakker en begin eigenlijk best moe te raken. Gelukkig mag ik om 14.10 uur bij de HA zijn. Ben benieuwd wat hij voor me kan betekenen. Heel af en toe lukt het me bijna niet om mezelf van onder schoon te maken na toilet bezoek. En dan ben ik nog maar 27 weken. Beloofd nog wat voor de rest van de zwangerschap.

Ben je bij een gewone fysio of een bekkenfysio therapeut? Ik ben zelf ook rug en nekpatient dus weet waar je het over hebt. De bekkenfysio heeft mij ook erg voor mijn rug geholpen. Verder loop ik onder controle van een chiropractor en eigenlijk, ik ga meteen afkloppen, gaat het aardig goed. Ik ben nu bijna 25weken. Ik heb meer last van mijn bekken dan van mijn rug. Slaap je al met een kussen tussen je knieën, dat hang je minder in je banden en spieren van je onderrug en heupen. En wat ik ook doe is een handdoek opgerold onder m'n buik leggen als ik op mijn zij slaap. Ook dan kunnen beter mijn spieren en banden ontspannen. Ik heb namelijk al vanaf week 1 heftige bandenpijn dus altijd op zoek naar ontspannen slapen en slaap dus al tijden slecht helaas.
Succes!

BTW, fijn he de egdacht dat de babykamer in ontwikkeling is ;) Wij hebben vandaag kamer helemaal leeg gehaald, gaan nog behangen en met week of 2/3 komen de meubels. Wij hebben wel nieuw gekocht maar met een mooie aanbieding en tevreden met de prijs.

Ik ga naar een Bekkenfysiotherapeut. Maar helpt dus maar heel even. Heb zo'n speciaal zwangerschapskussen gekocht maar is helaas nog niet binnen. Moet ik nog 2 a 3 dagen op wachten. HA kan helaas niks doen behalve paracetamol voorschrijven maar dat heb ik al geprobeerd en helpt niets. Dus zal er mee moeten leren "leven" zolang dat ik zwanger ben. Nog +- 13 weken dus...

Sport je verder nog? Anders kan je kijken naar zwangerschaps zwemmen. Zelf heb ik tot 3wk geleden paard gereden, dit heeft mijn bekken wel goed gedaan omdat je dan met je benen 'wijdt' zit en dus je bekken open draait als het ware.
Ik slaap nu met een gewoon kussen van de bank tussen m'n knieën. Ik heb ook een voedingskussen maar dat vind ik zo'n groot ding in bed, haha net of er nog een persoon bij ligt.
Lekker laten masseren, evt voeteneinde stukje omhoog zodat je in ieder geval geen 'zware' benen hebt als je wakker wordt. Op de bank kussen/handdoek in je rug zodat je zo min mogelijk gaat hangen. Ja paracetamol helpt meestal niet bij rugpijn is mijn ervaring. In beweging blijven maar op laag tempo en goede (wandel) schoenen aan. Heb je ook zo'n gymbal? ik gebruik hem niet zo veel maar wel op de momenten dat ik pijn heb, geeft toch verlichting.

hoi, ik ben een paar weken verder en hoor hier dus eigenlijk niet thuis, maar ik wilde je toch informeren over de ostheopaat. Dit is mijn derde zwangerschap en ik heb alle drie de keren flink last van bekkenpijn gehad, wat ook veel pijn in je rug kan doen. Mijn vk raadde me aan eens naar een ostheopaat te gaan. Die luistert naar je klachten en maakt je lijf dan met hele rustige bewegingen 'los'. Ik ben met 28 en 29 weken geweest en ga nu pas weer met 33 weken. Ik heb in geen tijden zo makkelijk en pijnvrij gelopen. Voor de ostheopaat heb je geen verwijzing nodig. En afhankelijk van je verzekering betaal je al dan niet een eigen bijdrage, maar ik vind die meer dan de moeite waard. PS. ik ben geen zweverig type hoor, maar als je niet meer kunt zitten, staan of liggen van de pijn probeer je alles.
Succes ermee.

Terug
Bovenaan