Van alles wat :-)

Vandaag zijn we 11 weken :) Bijna de 'magische grens' bereikt. De misselijkheid blijft aanwezig in de avond, ik slik daarvoor ook nog de tabletten van de huisarts. Ik ben nog steeds zo moe, ik ben benieuwd wanneer dat iets af zal nemen.. Afwachten!

Wij vinden het soms best spannend, nu in de zwangerschap maar we denken ook na over bepaalde zaken als ons kindje geboren is. Hebben jullie dingen waar je tegen op ziet of wat je spannend vindt?

Oh nog een ruime week (dan vertel ik het op mn werk) en dan ga ik actiever zijn op facebook, maar ik blijf ook hier!!

Hoop voor je dat de vermoeidheid en misselijkheid weg trekken na de 12 weken! Had ik bij ons zoontje wel, echt op de dag af!

Ik zie eigenlijk nergens echt tegenop, maar ben wel nerveus voor de laatste weken van de zwangerschap. Duurt nog wel even haha, maar het spookt door mijn hoofd. Ik droom vaak dat ik met 37 weken weer zwangerschapsvergiftiging krijg en dat ze de bevalling gaan inleiden. Die kans is er ook zeker wel, maar het zou geen ramp zijn. Begrijp ook niet helemaal waarom het me zo bezig houdt...

Fijn dat je het bijna kunt gaan vertellen op het werk, heel veel plezier daarmee!

Ik loop nog nergens echt tegen aan.
Enige wat ik echt hoop is dat de bekkeninstabiliteit me bespaart blijft! Vorige zwangerschap begon het bij 13 weken en tot aan het eind zwaar last van gehad. Ik kon bijna geen trap meer lopen, auto rijden werd hem ook niet meer werd dus steeds gebracht/gehaald. Boodschappen en huishouden liet ik over aan mijn partner of vrienden/familie.

Ik heb een lichte kromming in mijn rug dus de kans op bekkeninstabiliteit is ook dit keer weer zeer groot aanwezig!
En met een kleintje van nu nog 6 mnd maak ik me er soms wel echt ongerust over!

Ik zie heel erg op tegen de 20 weken. achteraf bleek dat ik met 20 weken al weeen had kwam hier met 24 weken achter toen bleek ik ookal ontsluiting te hebben kreeg dus weeenremmers en longrijping voor de kleine. Vanaf dat moment kon ik ook heel slecht slapen sliep amper een paar uur daarvoor ook regelmatig in het zkh gelegen met een speciale injectie zodat ik een nacht kon slapen. Vanaf 24 weken ook niets meer mogen doen als stil zitten. Vanaf week 29 mocht ik weer wat meer bewegen etc... en terug naar de verloskundige weer veel weeen en weer aan de weeenremmers. En vanaf dat moment totale rust. Mocht gelukkig wle naar huis. Wel regelmatig in zkh gelegen met injectie om te slapen. Het niet slapen maakte de zwangerschap heel erg zwaar waarop de gynaecoloog ook zei dat ze het heel knap vond als ik de 37 weken ging halen. En met 37 weken kregen we te horen dat we de volgende dag terug mochten komen en voor 18 uur die avond ouders zouden zijn!!!
S'morgens vliezen gebroken en aan de weeenopwekkers (ja is weer een wat anders) al waren de weeen zo heftig dat ze niet op te vangen waren. Kreeg ik een ruggenprik vanaf dat moment weet ik niet veel meer en ben de hele dag stoned geweest en de bevalling was zo gedaan als je zegt dat ik 1 keer heb geperst geloof ik het ook. En ik was ook direct weer de oude nadat de kleine was geboren.
Dus ik zie op tegen dat ik niet weer zo vroeg weeen krijg en het niet slapen.
Op dit moment zie ik niet op tegen de bevalling. En ik sta ook niet negatief tegenover een ruggenprik.

Zozo weer een heel verhaal.

Op dit moment verloopt de zwangerschap heel anders als bij Noëlle, en we denken en praten over de leuke dingen die komen gaan. Nu ook proberen te genieten van mijn dikker wordende buik. Bij Noëlle zag ik mijn buik een dag voor de bevalling in de spiegel en dacht OMG is dat mijn buik. Al die tijd was mijn buik er niet voor mij, ik haatte hem. Ik had hem ook nog nooit in de spiegel ofzo gezien want die ontweek ik. Klinkt heel raar....

Maar goed nu proberen te genieten :):)

Ik zie erg op tegen de echo van volgende week maandag... Mochten we dan nog steeds een kloppend hartje zien dan hoop ik dat ik een beetje durf te gaan genieten. Mijn vorige zwangerschap stond geheel in het teken van de angst omdat we daarvoor ons mannetje na 38 weken zwangerchap zijn verloren...

Terug
Bovenaan