van baan wisselen en zwanger willen worden! Help

Hallo Dames,

Wat moet ik doen? mijn man en ik proberen al 2 jaar zwanger te worden ben inmiddels geopereerd, ze hebben verklevingen verwijderd en een endometriosecyste van 7 cm en de kans op zwangerschap is door de operatie  verhoogd.

Maar nu zit ik met een dilemma ik wil al een hele tijd een andere baan ik werk nu 5 jaar bij mijn huidige werkgever. Dit forum is te klein om alles te vertellen over wat daar allemaal gebeurd en wat voor onrecht mensen aangedaan wordt (nog niet eens naar mij)
Maar ik kan er niet meer tegen en merk dat ik gewoon weg niet meer gemotiveerd ben en normaal deed ik werkelijk alles draaiende houden daar. Maar nu wil ik graag iets anders. Je zou denken doe niet moeilijk ga solliciteren. Maar wat nu als ik een andere baan vind en ik ben ineens wel zwanger. (dan ben ik uiteraard heel blij)

Wat moet ik doen gewoon solliciteren gelukkiger worden (wat dat ben ik nu echt NIET!) en hopen dat ik bij een nieuwe werkgever mag blijven ondanks  dat ik zwanger zou zijn (als dat lukt uiteraard)  

Of blijven waar ik nu ben hopen dat ik snel  zwanger wordt maar wel de zekerheid hebben voor een baan maar niet gelukkig zijn.

Ik weet even niet meer zo goed wat ik moet doen en zit echt met een dilemma wij zijn financieel gewoon afhankelijk van mijn inkomen dus die mag niet wegvallen.

HELP!!!!!!!

hebben jullie advies???

groetjes

een wanhopige vrouw met een grote kinderwens

Goh, dit is een heel moeilijke situatie. Ik ben momenteel werkloos en wij gaan er ook gewoon voor. Heb hier al negatieve reactie's opgekregen maar ook vele positieve. Ben trouwens in loopbaanbegeleiding en die man vindt ook dat ik er gewoon voor kan en mag gaan. En hij is echt wel een iemand die weet waarover hij het heeft op het gebied van tewerkstelling.
Maar: jullie hangen blijkbaar af van jouw inkomen. Dus dat maakt de situatie nog moeilijker. Ik zou zeggen: overleg goed met je man en zoek een oplossing waar jullie je alletwee in kunnen vinden. Het verlangen kan zo sterk zijn hé. Veel succes!!!!

leepat

Je bent toch beschermd door de wet als je zwanger bent .
Dan mogen ze je niet ontslaan ( alleen in ernstige gevallen wel )
Je moet het maar eens navragen .

groetjes en veel succes !

je mag je privegeluk niet opzeggen voor je werk . prive gaat voor!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Ik begrijp je dilemma. Ik was ook erg ongelukkig op mijn werk en ik had een sterke kinderwens, ik vond het echt heel moeilijk. Verstandelijk was het natuurlijk slim om te wachten, maar mijn gevoel... pfffff. Zodra ik besloten had dat ik weg wilde, ben ik meteen gaan solliciteren, maar nog wel even veilig gevrijd. Zodra ik wist dat ik een andere baan had, condooms de deur uit! Het was voor mij wel even schrikken (maar natuurlijk wel heel fijn) dat het meteen raak was. Ik zat alleen toen wel met het praktische probleem: moest met kwaaltjes (misselijk e.d.) mijn proeftijd door, ging net en meteen na mijn proeftijd heb ik al moeten aangeven dat ik zwanger was en vrijwel direct daarna (gedeeltelijk) in de ziektewet, omdat het erg zwaar was. Ik zit nu dus al bijna zo lang als ik er werk in de ziektewet... Voelt echt erg lullig. Gelukkig is mijn baas erg begrijpend en zelfs al was hij het niet, hij kan me wettelijk gezien niets doen...

Ik zou goed de mogelijkheden overdenken, je klinkt behoorlijk ongelukkig op je huidige werk. Gevoelsmatig zou ik zeggen, al je al zo lang bezig bent met je kinderwens, dan is werk bijzaak. Misschien ben je volgende maand zwanger, misschien na een jaar nog niet, dat kun je helaas van te voren niet voorspellen/plannen, dus ik zou gewoon meteen 'werk' maken van een nieuwe baan (ik hield het echt nauwelijks meer uit op mijn oude werk, kreeg er lichamelijke klachten van en de verplichte uitwerkperiode van 2 maanden was een ramp) en doorgaan met je kinderwens. En dan maar zien wat de toekomst brengt.

Maar goed, misschien is het voor mij gemakkelijk praten, misschien is een nieuwe baan voor jou heel lastig te vinden, of heeft het financieel grote consequenties...

Heel veel succes met je keuzes!
(en meteen zwanger aan een nieuwe baan beginnen is niet het einde van de wereld...)

Groetjes, Karin
21+3 wkn

Mijn eerste gedachte was. Snel stoppen met je huidige baan. Geluk is zo belangrijk!!!!
Je bent nog niet zwanger dus dan moet een andere baan vinden niet heel moeilijk zijn. Doe het anders voorlopig veilig, zodat je niet net zwanger bent als je gaat solliciteren of net die baan hebt.

En ik snap je probleem hoor. Het is niet echt makkelijk. Maar zo doorgaan lijkt me geen optie!

Succes met je keuze.

Liefs,

Hoi allemaal,

bedankt voor jullie reacties, ik heb er echt heel veel aan.

Ik ga er goed over nadenken mijn man zegt ook je moet doen wat je gelukkig maakt en weet ook hoe dat bedrijf in elkaar zit. Dus wat dat betreft moet ik ervoor gaan.

Maar de zekerheid van een vaste baan vind ik zo belangrijk. Maar aan de andere kan straks duurt het nog 1 of 2 jaar voordat ik zwanger raak of helemaal niet (maar daar ga ik niet van uit)

pfffff   ik weet het echt even niet meer jeetje ik heb voor voor dilemma's gestaan en voor hetere vuren. Maar deze vind ik gewoon heel moeilijk

ik heb een leuke vacature gezien ik ga er gewoon op reageren en zie wel wat ervan komt ik heb altijd zoiets van ga op je gevoel af en ik denk dat als ik een goed gesprek heb ergens anders dat ik dan ook weer even met beide benen op de grond wordt gezet aangezien ik 5 jaar bij dit bedrijf zit en eigenlijk een beetje in een sleur zit.

zoals bijna iedere huishouden tegenwoordig is 1 inkomen gewoon niet genoeg en moet je met zijn 2en werken tenzij je man genoeg verdient. Maar wij hebben geen verkeerd inkomen allebei en toch moeten we allebei blijven werken .

Maar goed ik ga nu lekker slapen uiteindelijk komt het allemaal goed toch?

groetjes
Patricia

Hai,

Ik denk dat je gewoon je hart moet volgen gewoon zoeken naar een nieuwe baan en als je wat leuks kan vinden gewoon doen.Ik hoop trouwens dat je snel zwanger bent hihi dan kunnen we nog meer kletsen.

Liefs, Nice

Terug
Bovenaan