van babybed naar groot bed

hallo iedereen ik ben conny, ben mama van 3 kinderen, jonas is nu 2,5jaar geweest in april heb nog een tweeling jens en jelle nu 11 maadnen oud

mijn vraag gaat over jonas.
vanaf maandag mag jonas in een éénpersoonsbed slapen
zijn babybedje kan je omvormen tot groot bed
ik heb eigenlijk wel een beetje schrik

mijn vraag is hoe pakken jullie dat aan zo de overgang van babybed tot groot bed
want ben eigenlijk een beetje bang dat ik bij jonas zal moeten blijven tot hij slaapt en dat is ook de bedoeling niet he

kunnen jullie mij helpen aub
 
hoi conny,

ik heb er geen ervaring mee dus ik kan je eigenlijk niet echt helpen, maar ik ben van plan om anoukje van net 2 ook binnenkort in een peuterbed te laten slapen. ik vind het ook erg spannend en ik ben erg benieuwd hoe anoukje hierop zal reageren.   ik laat anoukje erbij zijn als ze haar nieuwe bed op haar kamertje krijgt  , ik verander verder helemaal niks in haar kamertje zodat de rest wel vertouwt blijft , ik geef haar lievelingpop mee naar bed en ik doe niet gelijk schone lakens op haar bedje zodat het geurtje van haarzelf erin zit. ik kijk het eerst een week of 2 aan en als het niet goed gaat  , dat ze bijvoorbeeld snachts steeds uit bed komt, dan zet ik haar oude bedje gewoon weer terug en dan herhaal ik alles na een paar maanden of een half jaar nog eens.
veel succes ermee en ik hoop dat je zoontje  gelijk lekker doorslaapt  in zijn "grotekinderenbed"
 
Hallo conny,