van babybed naar groot bed

hallo iedereen ik ben conny, ben mama van 3 kinderen, jonas is nu 2,5jaar geweest in april heb nog een tweeling jens en jelle nu 11 maadnen oud

mijn vraag gaat over jonas.
vanaf maandag mag jonas in een éénpersoonsbed slapen
zijn babybedje kan je omvormen tot groot bed
ik heb eigenlijk wel een beetje schrik

mijn vraag is hoe pakken jullie dat aan zo de overgang van babybed tot groot bed
want ben eigenlijk een beetje bang dat ik bij jonas zal moeten blijven tot hij slaapt en dat is ook de bedoeling niet he

kunnen jullie mij helpen aub
 
hoi conny,

ik heb er geen ervaring mee dus ik kan je eigenlijk niet echt helpen, maar ik ben van plan om anoukje van net 2 ook binnenkort in een peuterbed te laten slapen. ik vind het ook erg spannend en ik ben erg benieuwd hoe anoukje hierop zal reageren.   ik laat anoukje erbij zijn als ze haar nieuwe bed op haar kamertje krijgt  , ik verander verder helemaal niks in haar kamertje zodat de rest wel vertouwt blijft , ik geef haar lievelingpop mee naar bed en ik doe niet gelijk schone lakens op haar bedje zodat het geurtje van haarzelf erin zit. ik kijk het eerst een week of 2 aan en als het niet goed gaat  , dat ze bijvoorbeeld snachts steeds uit bed komt, dan zet ik haar oude bedje gewoon weer terug en dan herhaal ik alles na een paar maanden of een half jaar nog eens.
veel succes ermee en ik hoop dat je zoontje  gelijk lekker doorslaapt  in zijn "grotekinderenbed"
 
Hallo conny,

Ik ben Annemarie, moeder van (nu nog) twee kinderen Lucas van bijna 4 en Lisa van anderhalf (derde is nu 10 weken). Lucas ging met 2 jaar  uit zijn ledikantje naar een groot bed, wij hadden dit gecombineerd met wat veranderingen in zijn kamer. Ik had een  mooie stoere trein geschilder op de muur en hij vond het helemaal geweldig. Hij moest wel wennen aan zijn nieuw gewonnen vrijheid, hij kon nu zelf z'n bed uit komen. Dit heeft hij dan ook te pas en te onpas gedaan, maar toen hij daar eenmaal aan gewend was ging alles prima. Mij werd toen geadviseerd om hem wel de mogelijkheid te geven dat hij terug kon naar zijn vertrouwde bedje, maar hij heeft er geen enkele keer meer om gevraagd.

Ik hoop dat je hier wat aan hebt, maar ieder kind is natuurlijk anders! Groeten, Annemarie.
 
hallo ik ben marije moeder van 2 kids
wij hebben allebij de kinderen vlak voor dat ze 2 werden een groot 1 persoonsbed gegeven en ze vonden het prachtig.je moet je er niet zo druk om maken dat voelen ze en dan ben je verder van huis.mijn kinderen zijn nu 4 en 2 en voelen zich vertrouwd met een groot bed.mijn moto is zolang jij niet moeilijk gaat doen doen zij het ook niet.
heel veel slaap plezier.
groetjes marije.
 
HOI,

MIJN NAAM IS NATASJA EN IK HEB 2 JONGENS(2,5 EN 10MND)
MIJN OUDTSTE HEBBEN WE AL MET 19 MAANDEN IN EEN GROOT BED MOETEN LEGGEN OMDAT HIJ UIT ZIJN LEDIKANT KLOM

AANGEZIEN IK DAT ENGER VOND(ALS HIJ VALT DAN IS HET TOCH VAN EEN HOOGTE)  DAN DAT HIJ VRIJ IN ZIJN KAMER KAN ROND HOBBELEN
HEBBEN WIJ DIE STAP GENOMEN EN GELUKKIG IS HET VANAF DAG 1 GOED GEGAAN
ALS HIJ EEN BEETJE MOEILIJK DOET DAN ZET IK EEN MUZIEKJE OP
EN DAN GAAT HIJ VOOR HET RAAM NAAR BUITEN KIJKEN
ALS HIJ MOE IS DAN GAAT HIJ ZELF OP ZIJN BED LIGGEN(OF HIJ LIGT  OP DE GROND OP ZIJN DEKBED)

IK DENK DUS GEWOON PROBEREN EN NAAR BENEDEN GAAN EN DAN KOMT HET VANZELF WEL GOED

IK HOOP DAT JE IETS AAN MIJN VERHAAL HEB

GROETJES NATASJA  
 
Terug
Bovenaan