Van Borst na Fles

He hallo allemaal.

Ik zou me even voorstellen ik ben Paulien trotse moeder van Sam geboren op 1-04-2004.

Ik ben begonnen met Borst voeding, maar helaas moet ik hier mee stoppen. Niet omdat ik geen voeding heb ik heb juist overvloed alleen zitten er geen voedingstoffen in. Sam was 60 gr afgevallen na dat ze op haar geboorte gewicht weer was. Ik dacht nou dat kan niet goed zijn. Ook bleef ze huilen en vragen om voeding zo erg dat ze elk half uur aan de borst lag. Op een gegeven momend kwam ze helemaal niet meer. Ik na de dokter en wat bleek borstvoeding niet meer goed. ik baal als een stekker en nu moet ik de fles geven. Er zitten wel voordelen aan, maar ik vond het zo geweldig borstvoeding je bent dan zo 1 met je kindje. Maar goed Sam doed het nu weer goed en is zeer tevreden. Uiteindelijk gaathet daar natuurlijk om.

Nu heeft ze alleen harde ontlasting omdat we over gestapt zijn van borst voeding op flesvoeding. De huisarts zei het is heel normaal 1 of 2 keer harde ontlasting. Nu heeft Sam het al meer dan 2 keer gehad.

Wie heeft er wat tips? Ik mag nog niet over stappen op andere voeding van de huis arts en moet het dus even aanzien en afwachten, maar Sam heeft er last van die harde poep er uit te krijgen en dat vind ik zielig en niet leuk om te zien.

Wie heeft dit ook en wat doe je er aan?

Graag hoor ik het.

Groetjes van Paulien en Sam en alvast bedankt voor de tip.

Ajuus.
 
Hoi Paulien,

Is jouw Sam ook een meisje? Onze dochter heet ook Sam.
Laatst kreeg ik daar een hele rare reactie op, want ze vonden het geen naam voor een meisje.

Maar even over je vraag. Wij hebben precies hetzelfde gehad. Wij deden gewoon 10 tot 20 cc extra water bij de fles. En als ze dan lang niet gepoept had deden we er pas olie bij. Maar met olie moet je goed oppassen, want te veel is niet goed en de darmpjes moeten het toch zelf doen.

Heel veel succes ermee
 
Ik vind Sam juist een heel leuke naam voor een meisje (voor een jongen trouwens ook), lekker stoer. Maar dat terzijde. Jij hebt ook een mooie naam trouwens, Paulien :)

Volgens mij kan het een week of 2 duren voordat de darmpjes aan flesvoeding gewend zijn. Bij de ene baby gaat het natuurlijk sneller dan bij de andere. Naast de tips die hierboven gegeven zijn (beetje olie of extra water in de fles) kan je ook proberen kleinere flessen te geven, zodat de darmen de voeding beter kunnen verwerken.

Overigens is het een fabeltje dat er niet genoeg voeding in je melk zou zitten. Moedermelk is altijd van goede kwaliteit. Wat wel kan is dat Sam niet goed aangelegd was en daarom niet genoeg binnenkreeg. Als ze elk half uur aan de borst wilde, lijkt het daar wel op. Mocht je nog voeding hebben en wil je de borstvoeding toch nog een kans geven, kijk dan eens op het borstvoedingsforum: http://www.network54.com/Forum/89719.

En ook als er geen melk meer uitkomt, kun je Sam toch nog best eens aan de borst leggen? Gewoon voor de gezelligheid :)

Groetjes,
Pauline
 
Hoi Anoniem.

Ja mijn Sam is ook een meisje. En ik heb ook inderdaad van die reactie`s gehad. Maar wist je dan er in de laatste 10 maanden 36 meisje met de naam Sam geboren zijn?

Kijk op http://www.spaarbeleg.nl/babynamen/

Ga dan hoe uniek is jouw naam en vul Sam in.

Het is nog wel steeds meer een jongens naam, maar daar heb ik geen boodschap aan hoor ik vind Sam mooi voor een meid en tegenwoordig kan toch alles Alex voor een meisje en Anne voor een jonge en zo hoor ik wel meer.

Dus trek je er niet te veel van aan. Als jullei de naam maar mooi vinden en Sam ook een korte stoere naam.
Ik vind hem wel mooi hihi.

Veder iedereen bedankt voor de tip ik ga het eens even proberen en ik hoop dat het geod komt.

Groetjes van Paulien
 
Terug
Bovenaan