Van borst naar fles.... hoe snel overstappen?

A

Anoniem

Guest
Hallo allemaal!

Ik heb even een vraagje & hoop dat jullie me hiermee kunnen helpen  !

Ik heb de eerste 3 weken de borst gegeven, maar heb besloten over te gaan op de fles. Jayda krijgt sinds vorige week maandag een flesje i.p.v. één voeding. Volgens het consultatiebureau mag je iedere 3 dagen een voeding vervangen. Jayda krijgt nu 3 flesjes, maar ik merk dat ze het nu op de fles beter doet dan op de borst. Na de borst heeft ze sneller weer honger, is ze onrustiger en huilt ze meer in bedje. Als ze de fles heeft gehad is ze veel rustiger & slaapt ze langer. Kortom: ik heb het idee dat mijn borstvoeding niet meer goed voedt en vraag me af of ze wel voldoende melk binnen krijgt....

Heeft iemand hier ervaring mee & mag je in dit geval sneller overstappen naar volledige flesvoeding..?

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen!

Liefs van Linda

Heey Linda,

Ik ben zelf ook met 3 weken gestopt met borstvoeding. Dit omdat mij het te veel pijn deed. Het afbouwen heb ik vooral op gevoel gedaan. De eerste dag heb ik 2 keer kolven 1 keer fles en dan weer 2 keer kolven enz.. De tweede dag merkte ik dat bij het kolven de hoeveelheid al een beetje aan het minderen was dus toen was het 2 keer kolven 1 keer fles, daarna 1 keer kolven en 1 keer fles. Vanaf de derde tot de vijfde dag heb ik het om en om gedaan en vanaf dag 6 voledig de fles en kolfde ik één keer per dag maar gooide dat weg.

Het is een heel verhaal maar hopelijk snap je wat ik bedoel. Het is het belangrijkste gewoon naar je gevoel te luisteren. Heb je het gevoel dat je kleintje niet genoeg drinkt kan het helpen te kolven en hem dat te geven. Dan zie je ook meteen hoeveel ie binnenkrijgt.

Groeten Wendy (moeder van Jordan 4 weken en 1 dag)

Hoi,

Ik weet dat ze op het cb adviseren om iedere 3 dagen een voeding eraf te laten. Bij mijn dochter heb ik 3 maanden bv gegeven en toen van de 1 op de andere dag gestopt (ik had te weinig voeding). Ik kolfde alleen af als mijn borsten erg gespannen waren, ik kolfde ze dan niet helemaal leeg. Ik heb geloof ik in totaal 3 keer gekolft en toen had ik geen last meer.

Ik zou het gewoon op je eigen gevoel doen en afkolven als je borsten pijn doen. Zeker als je merkt dat je kind het veel beter op fv doet dan op je bv.

Gr Christa

Terug
Bovenaan