Van borst naar fles...wat is fijne speen?

Wat is jullie ervaring. Welke speen werkt nou lekker als je een borstvoedingskindje aan de fles wil krijgen. Ik heb met mijn 1e zoontje nooit problemen gehad, die nam de Avent 1 en dat ging als een trein. maar mijn 2e loopt te rommelen. Het is alsof de Avent (1)speen te groot is en te snel loopt voor hem. Hij (nu 4 maanden) drinkt meestal maar zo'n 80 cc uit de fles (maakt niet uit of het gekolfde melk of Nutrilon is...) en dan lijkt ie het geklooi zat te zijn,  weigert meer  fles  - maar blijft wel hartstikke hongerig.  

Ik kan natuurlijk het hele schap bij de Etos gaan uitproberen, maar voordat ik allerlei andere flessen en spenen aanschaf, zou ik van jullie willen weten wat jullie goede ervaringen zijn met welke speen/fles in combi met borstvoeding.

Thankss!!

Hoi hoi,

Wij gebruiken hier de flessen van b-free plus. Dat zijn flessen met een soort rietje erin dat de lucht achter in de fles laat stromen. Dit voorkomt dat er allemaal belletjes in de melk komen en je kindje kan gewoon door blijven drinken. Net als aan de borst. Het helpt ook goed tegen krampjes. Mijn mannetje vons avent ook helemaal niet fijn. Ik geef ook borst en fles.

Succes

Hallo,

Ik heb met de avent flessen hetzelfde probleem gehad. Heb er nog 8 van staan....
Ik kwam per toeval bij de flessen van Tommee Tippee, closer to nature.
Deze hebben een hele flexibele speen, die lijkt op een borst.
Je kunt ze kopen bij de Etos.

Gr. Daisy

Ik gebruik de fles van difrax, erg fijne fles die je onderin een beetje open kan draaien om de snelheid van het lopen van de melk ook nog kan regelen.En, ligt fijn in de hand. Mijn dochtertje heeft nu een S speen maar zuigt vrij krachtig en is dus de juiste speen voor haar anders gaat het te hard. Mijn oudste dochtertje had al sneller een m of l speen maar zijn dronk wat trager en minder krachtig.
Succes met de zoektocht.

Hoi,

Mijn oudste zoontje had ook veel moeite om van borst naar fles te gaan. Uiteindelijk heb ik de1,2,3 speen van avent gekocht.nij 1 en 2 weigerde hij en bij 3 dronk hij zonder enige problemen zijn fels leeg.
Ik dacht in eerste instantie dat hij t bij de andere spenen te snel vond gaan, maar bleek dus te langzaam voor m te gaan!

Mijn ervaring is dat veel babies die zo knoeien het nog het beste doen met de allergoedkoopste fles en speen van de drogist.

Overigens, 80cc is bij een baby die van borst houdt niet zo raar hoor. Mijn dochter heeft de hele periode dat ze afgekolfde melk kreeg (tot een maand of 14) zelden of nooit meer dan 80-100cc per fles genomen. Borst is natuurlijk voor een kind veel lekkerder en prettiger, dus je ziet heel vaak dat ze net genoeg nemen om niet teveel honger en dorst te hebben, zodat ze de volgende keer dat ze weer gewoon aan de borst mogen de schade weer inhalen.

Wat je evt kan proberen met de aventspeen is, de speen dubbelvouwen, op z ´n kop doen en er dan de melk in laten komen.
Zo druppelt íe niet en moet je kindje er net als bij de borst voor werken om er wat uit te krijgen.
laat even weten of dit misschien wat beter gaat, bij ons gaat het goed op deze manier.
Groetjes

Terug
Bovenaan