van borst naar fles, ze wil niet drinken, tips?

A

Anoniem

Guest
Mijn dochter is 11 weken en we proberen afgekolfde melk met t flesje te geven, maar soms lukt t een beetje, maar ze begint al te huilen als we de speen in haar mondje doen. de borst neemt ze moeiteloos. is er iemand met een tip om het voor haar en mij (en oma) wat makkelijker te maken. de melk goed houden is dan ook een probleem en t is zo zonde om de afgekolfde melk weg te gooien.....        

Hoi,

je kan proberen om de speen eerst in de melk te dopen zodat die al vertrouwd smaakt. Zorg verder dat ze jou niet kan horen of zien, want dan kan ze het idee hebben van: waarom uit die smerige fles drinken als mijn warme mamma in de buurt is? Meer tips heb ik niet voor je. Ik wens jullie heel veel succes.

Groetjes van Marloes

hoi marion,

ik zit hier met hetzelfde probleem .
ga morgen een ander speentje halen, die niet zo groot is en meer op mijn maat tepel lijkt. hoop dat dat werkt....

groetjes,
debby (mv puck 8-6-07)

jij bovenstaande tip al geprobeerd??

lieve meiden ...

ik geef geen borstvoeding , maar mijn zoontje was en is nog steeds een slechte drinker ... en heb dan ook alle spenen geprobeerd !

voor mij heeft de dodie speen heel goed geholpen ! dies wat langer dan andere spenen
als ik hem de fles geef dan druk ik die speen zachtjes tegen z,n gagel en hou de fles een beetje naar beneden ... miss een tip !

het zijn wel drie standen spenen , mijn mannetje drinkt graag op drie dan gaat iets sneller en hoeft hij er niet zoveel moeite voor te doen hahaha hij is lui :p

maar voor baby,s die wel moeite willen kun je op stand 1 geven ... dit is gewoon even testen !

en je moet ook trouwens zelfde flesje voor kopen , want die spenen passen niet op andere flessen ! maar ze zijn niet zo heel duur dat scheelt weer

hoop dat jullie er iets aan hebben ...

liefs van anna , mama van milad 9-7-07

Hoi,

Wij hadden hetzelfde probleem. We hebben echt alles geprobeerd:soorten spenen/flessen, papa de fles laten geven etc. etc. Ik was wanhopig, want ik moest weer aan het werk. Onze dochter leek niet te begrijpen wat ze met die speen aan moest.
Uiteindelijk hebben wij een consult van een logopediste aangevraagd. Zij heeft ons uitgelegd hoe we met haar moesten oefenen om de techniek weer door te krijgen. Na twee dagen intensief oefenen pakte ze de fles!! Het was geen onwil, maar ze snapte het dus gewoon niet. (ze was de borst gewend)
Succes, het komt allemaal goed!  

ik ben van het voor jaar forum 2007 en wil even zegen dat ik 4 maanden borst voeding
hep gegeven en hij ook maar steets geen fles wouw maar toen ik een avent
fles gaf hij wel wouw drinken ineens om dat net als een borst is ook breet enzo
dus voor als je dat nog niet hep geprobeert meschien helpt het

gr stephanie

Het is natuurlijk achteraf gelul. Maar ik had van mij kraamhulp de tip gehad om vóórdat Rik 6 weken zou zijn hem al eens een flesje te geven (gewoon met BV natuurlijk), anders zou een kind idd niet meer aan een speen willen!!

Dit heb ik gedaan en Rik heeft eigenlijk nooit moeite gehad toen ik overging op de fles.

Verder zou ik niet weten wat je er nu mee moet, maar wil je erg veel succes wensen!

X Saskia
mv Rik 04-07-07

Terug
Bovenaan