van borst naar fles

Hallo,
Mijn dochter van 13 weken wil geen speen en geen fles. Het is huilen en vechten en dan geef ik uiteindelijk toch maar toe. Ik wil af en toe een fles geven want ik wil avonden weg kunnen. Wie heeft er tips om dit te kunnen doen? Moet ik juist wachten tot ze erge honger heeft, zelf weggaan en mijn man het laten doen?
 
hoi thea,
herkenbaar probleem, mijn zoontje is nu bijna 5 maanden en heeft ook geen behoefte aan een speen. in het begin zaten wij steeds met onze pink in zijn mond, want hij wilde wel zuigen! na een tijdje heeft hij zijn duim ontdekt en dat gaf ons veel rust.
wat die fles betreft hij wilde die dus ook niet. nou heb ik uiteindelijk orthodontisch gevormde spenen gekocht en die wil hij wel. ik begon met hem steeds maar 20 cc uit de fles te geven en daarna de borst, om hem te laten wennen en er geen strijd van te maken. uiteindelijk wil hij hem nu wel.
ik hoop dat je er wat aan hebt.
groetjes
 
Mijn dochter wilde ook moeizaam drinken uit een speen in heb de brede spenen van Avent en difrax aangeschaft deze lijken het meest op de tepel van de moederborst, dit maakt de overgang makkelijker.
Mijn dochter drinkt nu prima uit de fles.
 
Terug
Bovenaan