van borst naar fles

Hallo Dames,
Mijn dochter is vandaag 8 weken en ik wil van borst voeding naar de fles overgaan. Alleen ze wil niks van een fles/speen weten, als ik haar vervolgens aanleg aan de borst drinkt ze gulzig. Ze wil ook geen gewoon speentje. Heeft iemand daar ervaring mee en hoe pak je dit aan?
Alvast bedankt voor jullie reactie.

Allereerst een goede fles en speen, (bv Avent) die speciaal gemaakt is voor combi borst en fles, dan is het ook van belang dat iemand anders de fles geeft en niet jij in het begin. en dan steeds om de paar dagen een voeding laten vervallen.
Misschien kun je ook nog even doorgaan met de borst tot ze er wta meer aan toe is. Ik heb zelf een hele tijd lang borst enfles gecombineerd, best of both zeg maar.

Een paar pagina's terug ( je kan ook even in het venster bovenaan 99 intypen dan kom hij denk ik wel weer tevoorschijn ) staat een heel schema hoe je het beste kan afbouwen! Anders kun je even op www. nutrilon.nl kijken daar had ik het namelijk vandaan!

succes corine

mag ik vragen waarom je wilt afbouwen?
Misschien helpt het om wat bv in een flesje te doen. Een cc of 20 dan is het een bekende smaak die ze proeft.
Dat van de avent fles enz daar geloof ik niet zo in. Ik denk dat het gewoon een kwestie is van aan blijven bieden.
Toen ik wilde dat ze de bv uit een flesje dronk voordat ik ging werken heb ik het haar gewoon voor iedere voeding aan geboden dat drie dagen bij elke voeding en als ze heel erg over de rooien ging de borst.
Ook als ze de 30cc ophad kreeg ze als toetje de borst na een dag of drie was het over en nu drinkt ze keurig uit de fles een gewone goedkope fles.

ik hoop dat het lukt succes joyce mama van Mara

Niet altijd zijn goedkope flessen, of vooral goedkope spenen geschikt voor borstgevoede kinderen. Mijn zoon drinkt aan de fles veel te hard, puur door zijn techniek die hij aangeleerd heeft door borstvoeding. Alleen de avent-speen (een hele brede) met het kleinste gaatje voldoet aan zijn eisen. Anders 'verdrinkt' hij en krijgt hij veel te veel lucht binnen met darmkrampjes en dus huilbuien als gevolg.

Terug
Bovenaan