van borst naar fles..

Mijn dochter krijgt volledig de borst al vier maanden nu. Sinds een paar dagen doet ze wat moeilijk en drinkt minder goed. Nu heb ik laatst 200 cc afgekolft en in een fles gedaan en dat dronk ze helemaal op. Zou het kunnen zijn dat ze op eens niet meer zo graag aan de borst willen. Wie heeft deze ervaring ook? Ben je toe ook overgestapt op de fles of bv blijven proberen?
 
De meeste borstgevoede kinderen doen rond 4 maanden wat 'lastig'. Ze zijn wat onrustiger en het lijkt alsof ze minder drinken. Je moet niet vergeten dat je kindje nu veel alerter is op zijn of haar omgeving en dus minder met het drinken bezig is.
Probeer nog even vol te houden, die onrust gaat vanzelf weer over. Je kunt ook proberen om liggend te voeden (werkt kalmerend) of in een kamer met weinig prikkels (gordijnen gesloten ofzo).
Succes!!
 
Ik geef al bijna 10 mnd borstvoeding en de ene keer drinken ze meer als de andere,je hebt ook wel regeldagen dat ze anders drinken. Ik geef gewoon op vraag en ze doet het prima. Als ze wat ouder worden drinken ze ook minder vaak maar als ze tevreden is, is er niks aan de hand hoor. Dus ik zou zeggen als je wilt gewoon doorgaan. Succes
 
Hoi,
Toon is ook 4 maanden en is ook onrustig aan de borst. Probeert alles om zich heen te bekijken. Ik ga dan ook altijd alleen met hem in een rustige kamer zitten. Want als zijn vader de bladzijde van de krant al omslaat is hij al afgeleid. Vind ik wel niet zo gezellig. Hij eet er wel rustiger door.
 
Terug
Bovenaan