van borst naar fles

Ik ben op dit moment bezig met het afbouwen van de borstvoeding. Hij krijgt inmiddels 4 flessen en nog 1 x bv. Met bv had hij zowat elke keer een poepluier nu nog slechts 1 x in de twee dagen. Zijn er meer met deze ervaring of andere bij de overgang van bv naar fles?
 
Hoi Suus,
Ik ben op dit moment ook aan het afbouwen met de bv. Mijn ervaring is juist net andersom: eerst had hij heel onregelmatig een poepluier ( soms zelfs 1 keer in de 3 a 4 dagen) en nu juist elke dag.
De borstvoeding staat volgens mij bekend om de onregelmatige ontlasting. Van de fles weet ik het niet. Waarom bel je het cb niet even?
groet Wilma
 
De overgang naar flesvoeding kan constipatie geven. Meestal gaat die na een tijdje (een week of twee) weer over. Je kan aan het cb tips vragen om de verstopping tegen te gaan.

Groetjes,
Pauline
 
Halloo,
Heb precies hetzelfde en heb vandaag het cb gebeld. Het kan deels te maken hebben met de flesvoeding. De darmpjes moeten nu harder werken en daar moeten ze even aan wennen. Verder is het zo dat bv-babies na een tijdje
(week 4 tot 6 ongeveer) minder ontlasting gaan krijgen omdat je melk beter afgestemd is op zijn behoefte. Misschien zit je ook in die fase.

Als je ongerust bent, altijd even cb bellen.
Groetjes
 
Terug
Bovenaan