Van borst naar fles

ik wil naar de fles voeding overgaan omdat bv niet lukt, sommige dagen gaat het namelijk prima, met heel soms 4 uur tussen voedingen maar meestal 3 uur, maar dan heeft hij opeens dat het om het uur is of 1 1/2 uur, 2 uur. Totaal geen regelmaat dus. Hij is nu 7 1/2 week dus je zou denken dat het nu wel regelmatig moet zijn. Bovendien zegt het cb dat je rond de 6 voedingen moet zitten, wij zitten soms op 11 voedingen. Kortom ik trek het niet meer.

Wie heeft hier ervaring mee, en hoe ga je het beste op fles over, hoorde al afbouwen, met tussen poses van 4 tot 7 dagen. Maar wat van cold turkey?

Ik hoor het graag.

Groetjes,
Lia
 
vind je het soms moeilijk dat er geen ritme in zit. met bv geven komen ze heel onregelmatig en je hebt er ook regeldagen tussen zitten dat ze elk uur aan de borst willen. ik geef nu 5 maanden bv en in het begin was er ook geen touw aan vast te knopen maar vanaf z'n 3e maand begon er een beetje regelmaat in te zitten. als je bv geeft probeer er dan minstens 3 uur tussen te laten want anders blijft hij komen omdat z'n buikje dan eerder leeg is. wil hij eerder geef hem dan een speentje dat kan best. en 6 voedingen hoeft niet het ene kind is het andere niet. mijn zoontje is 5 maanden en ik geef nu 6 voedingen voorheen 9.

als je zeker weet dat je wilt stoppen met bv geven dan kun je per dag steeds een bv vervangen voor flesvoeding. je kan wel wat stuwing krijgen maar dat hoeft niet.

veel succes groetjes kim
 
heb je wel het idee dat er wat gedronken wordt of is het meer zuigen? Anders zou je eventueel nog een speen kunnen proberen. Wat bij mij trouwens hielp, was een regelmaat van handelingen invoeren toen m'n zoontje zoveel kleine beetjes dronk. Elke keer als hij wakker werd kreeg hij drinken en zo kwam hij steeds minder tussendoor. Anders idd een voeding per keer als flesvoeding geven. Aangeraden wordt om per veranderde voeding er een week tussen te laten zitten ivm stuwing voor jezelf. het beste kan je de voeding als eerste geven waar het minste gedronken wordt en de ochtend- en avondvoeding tot het laatst bewaren.

Succes Rebecca
 
Hoi Lia,

Als je het niet trekt moet je stoppen en doen waar je je goed bijvoelt.

Maar sommige regeldagen duren langer soms wel een week.
Met zeven weken hoeft er echt nog geen regelmaat in te zitten.
Als je echt regelmaat wilt zou je die erzelf in moeten brengen. Dus bv voeden dan naar bed, wakker worden, spelen, knuffelen, badderen enz voeden en naar bed.

Wat je nu doet is voeden op verzoek.
Niets mis mee maar ik vond het een ramp doodvermoeiend om bij iedere kik aan te leggen. Dus heb er meteen de regelmaat in gebracht. Nu na 8 maanden geeft ze zelf aan wanneer ze wil drinken en wanneer niet.

Je zegt dat je het idee hebt dat de melko opdroogt dan zorgt je baby door vaak te drinken voor meer productie en komt het weer meer opgan.

Dit zijn gewoon maar wat weetjes misschien heb je er wat aan.

Maar doe wat je gevoel zegt en ga niet geforseerd voeden.

groetjes joyce mama van Mara
 
Als je gaat stoppen, zou ik het in ieder geval geen "Cold Turkey"
doen. Dan heb een grote kans dat de darmpjes van streek raken........gevolg krampjes. En geloof me, want ik praat uit ervaring, dat is 100x erger dan elke keer aanleggen. Dus ik zou (denk erom: als je besluit om te stoppen) heeeel rustig afbouwen.

Gr. Desi mv Duncan
 
Hoi, bij de eerste heb ik 4 maanden borstvoeding gegeven. na een week of 5 kwam hij wel 12 keer per dag. ( waarvan 3 tot 4 keer 's nachts) gek werd ik ervan. had wel hele goede voeding ( droogde echt niet op ) hij zat ver boven de groeicrve en als afkolfde zat er een dikke roomlaag op. het was meer dat hij teweing per keer dronk omdat geen "zin "meer had.met als resultaat weer eerder honger.
ik ben toen na 10 weken begonnen met de laatste voeding niet BV te geven maar de fles ( deze gaf mijn vriend zodat ik even bij kon komen) in de fles zat ook wat rijstebloem. dit werkte niet meteen maar naar een week ging het steeds beter.
als je het volhoud en je kind groeit goed is dit misschien een idee.
trek je het echt niet meer dan voor jezelf kiezen. kinderen worden ook groot mt de fles. jij moet je er prettig bij voelen.
gr. mariette
 
Terug
Bovenaan