Van borst naar fles

Hallo Moeders!
Ik heb een probleem..Mijn dochter van 6 maanden weigert de fles. Tot op heden geef ik borstvoeding met af en toe een fruit hapje. Nu wil ik graag van de tiet af alleen zij wil geen flesje. Ze huilt net zo lang tot ik haar weer de borst geef. Moet wel zeggen dat ik het niet heel lang vol hou, het gehuil om de borst ik krijg nl. het gevoel dat zij het ten allen tijden nog langer vol zal houden.. Met onze eerste was het binnen twee weken gepiept, ook de melk productie was toen helemaal opgedroogd. Maar nu is het anders..Ik ben al twee weken bezig maar er zit nog weinig progressie in. Wie herkent mijn verhaal en heeft tips?
 
Ik herken je verhaal, bij mij is het net zo. Bij de eerste was de overgang van borst naar fles in 2 weken gebeurt, maar nu met de 2e krijg ik het niet voor elkaar. Ze wordt volgende week 5 maanden en ik wil als ze 6 maanden helemaal van de borstvoeding af zijn. Ook ik sta niet stevig genoeg in mijn schoenen om maar door te blijven gaan. Ik ben nu ter voorbereiding en om er een gewenning van te maken voor haar, elke dag een flesje op ongeveer het zelfde tijdstip. Bij mij is het tegen 4 uur 's middags. Ze pakt de fles al meer en lacht er zelfs naar als ik er al mee aan kom. Eerst met afgekolfde melk geprobeerd en nu met flesvoeding.
Ze neemt nu na 2 weken proberen toch de fles. Ik doe er 120 ml in en soms gaat het voor de helft leeg. En 2 uur later krijgt ze als ze daarom vraagt nog de borst. En anders 's avonds pas weer. Het is niet echt een tip, maar de aanhouder wint zeggen ze. Ik hoop dat het voor jou ook geld. Succes!
 
Heb je ook geprobeerd om het flesje eerst door iemand anders te laten geven? Ik heb wel eens gelezen dat je kind in de war kan raken als ze de borstvoeding 'ruikt' en het niet krijgt...

succes!
 
Terug
Bovenaan