Van borst naar fles

Dag mama's,

Deze vraag zou zeker zo'n tig keer zijn gesteld, maar toch zou ik graag willen weten hoe jullie overgestapt zijn van borstvoeding naar flesvoeding. Iedereen zegt dat je het langzaam af moet bouwen, maar weet iemand precies hoe dat moet? Mijn zoontje is bijna 5 maanden en ik merk dat hij meer nodig heeft dan alleen de borst want ik zit nog steeds op 6 voedingen per dag. Kan iemand mij helpen?

Groetjes

Nassary (mama van Lennard)
 
Wat vervelend dat je denkt dat je niet meer genoeg voeding hebt. Ik geef mijn dochtertje ook borstvoeding (6 maanden) en zit nu nog op 5 voedingen per dag. Toen mijn dochtertje nog 5 maanden was, zat ik ook nog op 6 voedingen, dit was wel genoeg en ze was tevreden en groeide goed. Sommige kindjes hebben iets vaker een voeding nodig per 24 uur dan andere kindjes.

Maar goed, over het afbouwen. Je begint met 1 voeding per 24 uur te vervangen door flesvoeding, en zo iedere week een voeding te laten vallen, zo bouw je het rustig af. Dus de eerste week 5 voedingen per dag bv, 1x fles, de volgende week 4x bv, 2x fles etc. etc.
Je zult wel wat stuwing krijgen, maar dat is normaal, je kunt eventueel wat kolven. Zo heb ik het gedaan bij de oudste en dat ging prima. Kijk er niet raar van op dat wanneer je helemaal op flesvoeding zit, er nog best een tijd wat melk uit je borsten kan komen.

Heel veel succes hoor!
groetjes,
Willemijn
 
Bedankt voor je reactie Willemijn,

Op zich vind ik het niet vervelend om hem vaker de borst te geven. Alleen vond ik dat het de afgelopen maand niet goed is gegroeid en wilde daarom op flesvoeding overstappen. Maar ik kreeg ineens zo'n schuldgevoel..hahahah. Dus ik zal mijn best doen om hem toch volledige borstvoeding te blijven geven en tegen de tijd dat het echt niet meer gaat langzaam afbouwen.

Liefs

Nassary

 
Wat goed dat je toch nog doorzet. begrijp me goed, bovenstaand stukje was uiteraard geen aanval op flesvoeding. Mijn oudste dochter heeft flesvoeding gehad, omdat de borstvoeding bij haar echt niet wilde (na 3 weken gestopt).
Mijn dochtertje was de afgelopen maand ook niet zo goed gegroeid, maar dit was voornamelijk te wijten aan dat ze ziek was geweest. Ze had veel gespuugd, veel diarree gehad en weinig gedronken.
Maar ze ziet er nog heel goed uit, is lekker mollig en ze zijn op het cb tevreden. Het schijnt ook heel normaal te zijn dat een kindje dat bv krijgt het ene moment meer groeit dan het andere moment, zolang er maar een stijgende lijn in zit.
Heel veel succes en fijne feestdagen!

liefs,
Willemijn.(mama van Esmée (2) en Maud (6 maanden)
 
Terug
Bovenaan