Van borst naar fles

Onze zoon is nu 2 weken oud, helaas moet ik van de borst overstappen naar de fles, maar hoe doe ik dat ??? Hoeveel flesjes moet hij, hij weegt 3600 gram? En hoe vaak moet hij de fles en op welke tijden ?? Wie kan mij helpen ???
 
Hoi,

ik had van het CB een schema gekregen met de hoeveelheden die baby's moeten drinken. Heb jij die niet gekregen?
Maar volgens mij is dat met twee weken: zo'n 6 a 7 voedingen op een dag en dan zo'n 120 -150cc ofzo? Ongeveer om de drie uur. Ik zou zeggen probeer wat en je merkt het snel geonoeg of je kleintej genoeg heeft.
En anders even je CB bellen en vragen. Die kun je altijd bellen.
Succes!
Mama van Bas van ruim negen maanden
 
Hoi Annita,

Borstvoedingsproblemen zijn vaak goed op te lossen met de juiste tips en informatie; vaak hoef je dan niet eens af te bouwen.

Ben je wel eens op www.borstvoedingsforum.nl geweest? Je kunt daar veel goede informatie vinden over borstvoeding. Ook kun je er vragen stellen, twijfels bespreekbaar maken of gewoon je verhaal even kwijt. Niet alleen moeders reageren op berichten, ook contactpersonen van de Vereniging Borstvoeding Natuurlijk en leidsters van Borstvoedingsorganisatie LLL zijn er actie. Een aanrader dus!

De VBN en LLL hebben ook een telefonische informatiedienst; contactpersonen en leidsters zijn overdag en 's avonds bereikbaar op de volgende telefoonnummers: VBN  : 0343-576626 en LLL: 0111-413189. Zij zijn vrijwilligsters (de enige kosten die je dus betaalt zijn de gesprekskosten), die naast hun eigen borstvoedingservaring een opleiding hebben gevolgd via hun organisatie.

Heel veel succes!

Groetjes van Yvonne Z., mv Claudia
 
Hoi Anita,

Ik heb een voedingsschema van het cb gekregen. Daarin staat dat een baby van 2 weken met een gewicht tussen 3000-4250 gr. 6 keer 80-110 ml zuigelingenvoeding nodig heeft. Je kan de voedingstijden afstemmen op de behoefte van de zuigenling.
Ik gaf mijn zoontje ongeveer om de 3 a 4 uur een fles. S'nachts zat er meestal 5 a 6 uur tussen.
Hopelijk heb je hier wat aan.

Groetjes Sanne
 
Terug
Bovenaan