van borst naar flesvoeding

Hallo dames,

MIjn dochter is nu zes weken en ik geef borstvoeding maar omdat het erg moeilijk gaat en het veel tijd kost wil ik overstappen op flesvoeding.
Ik hoef pas over twee weken naar het cb en voor die tijd naar het inloopspreekuur lukt me niet.
Kan iemand me advies geven over het afbouwen van de borstvoeding?
 
Langzaam aan steeds een voeding vervangen. Als je merkt dat de stuwing weer wat minder wordt dan kun je een volgende voeding vervangen.
De 1ste en de laatste voeding die behoud je het langst.
Stel je zit nu op 5 voedingen (de nachtvoedingen niet mee gerekend) dan vervang je eerst de 4de, dan de 2de, dan de 3de, dan de 5de en als laatste de 1ste omdat de ochtendvoeding rijk is aan voedingsstoffen.
Ook wil ik je aanraden om hypoallergene flesvoeding te gebruiken vanwege eventuele allergieen (ik gebruik die van etos huismerk). Later kun je dan alsnog overstappen op gewone flesvoeding.

Je kunt natuurlijk ook het cb opbellen voor advies :)
 
Tja, ik ben de vorige keer heel abrupt gestopt, omdat het me zo verschrikkelijk veel moeite kostte en tegen ging staan.
Ik ben toen van het een op de andere voeding overgestapt op flesvoeding. En af en toe kolfde ik om de ergste spanning van mijn borsten te krijgen. Na 3 dagen nergens last meer van.
 
Ik heb de eerste 4 weken moeten kolven omdat ons meisje erg vroeg geboren is. Nu geef ik 4 weken volledige borstvoeding, maar wil wel langzaam gaan oefenen met een flesje.
Ik kolf mijn eigen melk af voor in het flesje, dit wil ik nog eventjes doen en dan ook afbouwen! Via borstvoedingssite staan ook veel bruikbare tips om af te bouwen.

Maar hoe zit het met oefenen met een flesje? Neem niet aan dat baby's dan in 1x kunnen. Heeft iemand tips voor me?!
 
Onze zoon eerst wat borstvoeding gegeven in een flesje - dat ging eigenlijk meteen goed. daarna kant en klare flesvoeding gegeven om te testen.
Ik wilde dat hij flesvoeding kon drinken voordat hij naar de oppas moest gaan.

Een belangrijke tip - laat je partner of iemand anders de eerste keren het flesje geven. als jij het doet ruikt de kleine de borst terwijl hij uit flesje moet drinken.
Bij een ander is dat niet het geval.

hoe is het gegaan ?
 
Terug
Bovenaan