van borstvoeding naar flessenvoeding! wat als hij het niet lekker vind??

hallo mijn kleine is nu 5maandjes en 1dag maar hij lust de fles nu niet en zijn twee ondertandjes zijn al voor 2mm door!!
ik weet niet wat ik kan doen om het aantrekkelijk voor hem te maken,   de pap met de opvolgmelk lust hij ook niet moet ik nou andere opvolgmelk proberen.. ik heb friso 0-6maandjes gekocht

groetjes en help!!

bezorgde mama deborah

Dag Deborah

In het topic over afbouwen BV (vraag aan YvonneZ: afbouwen bv, heet het geloof ik) is ook een moeder (mama van Marielle) die daar moeite mee had. Bij haar hielp een andere KV. Zij is geloof ik gewone gaan gebruiken ipv hypoallergeen en die ging er wel in. Misschien een ander merk proberen?

Veel succes!

Dat ben ik.
Twee weken geleden wilde ik ook 1 voeding vervangen. Nou mooi niet dat ze de fles wilde he (hypoallergeen nutrilon)! Pap van gemaakt: ook niet. In een tuitbeker (6 maand is ze), ook niet. Ik had nog een kant en klaar pakje nutrilon standaard staan. En ja hoor, die lustte ze wel. Dus ja, soms is het echt even smaakjes uitproberen. Bij de drogist hebben ze van verschillende merken kleine pakjes of staafjes poeder voor 1 fles (5 staafjes in een verpakking).

Succes en laat je nog eens horen of iets gewerkt heeft?

Hoi Deborah,

Ik begrijp je vraag misschien niet helemaal goed, maar bedoel je nou dat je gaat stoppen met de borstvoeding omdat je kindje tandjes krijgt?

Je weet toch dat dat niet hoeft hè? Kindjes met tanden kunnen nog heeeeeeeeel lang borstvoeding krijgen :)

Groetjes,
Helena

ik ben de bv gaan afbouwen toen mijn dochtertje maud 3 maanden oud was. En de eerste voeding die erafging ging prima, een week lang. De tweede week ging de tweede voeding eraf en madam weigerde pertinent de fles. Bleef ondertussen wel vrolijk en trok het gewoon door tot aan de volgende voeding wat dan wel een bv was. Ik moet zeggen; het was niet leuk maar uiteindelijk was er voor het meidje geen andere keus dan gewoon de fles nemen of honger lijden en uiteindelijk koos ze toch voor het eerste en gaat het nu (ze is inmiddels 5 maanden) al lange tijd heel erg goed.
Hoe klein als ze zijn, ze kunnen dan al proberen om d'r zin te krijgen hoor! ben ik van overtuigd. al had het cb niet vaak gehoord van een baby van nog geen3 maanden die dat al deed. Ze heeft ook wel eens de eerste slokken bij mijn man prima genomen en dan hoorde ze mij in de keuken en dan hoefde ze niks meer, lippen stijf op elkaar en er kwam dan ook echt niks meer in en bleef richting mij kijken dus..volhouden helpt uiteindelijk ook echt wel.

succes!

Terug
Bovenaan