van borstvoeding naar flesvoeding, help!

Onze kleine meid is nu ruim 8 weken oud en over 4 weken ga ik weer aan de slag. Aangezien ik veel onderweg ben wil ik van borstvoeding overstappen naar flesvoeding maar hoe doe ik dat? Hoe kun je afbouwen? Welke flesvoeding is goed? hoe vaak mag ze de fles hebben? Hopelijk kunnen jullie me helpen! alvast bedankt
 
He klein wondertje, je begint gewoon met 1 bv te vervangen. En je vervangst steeds 1 extra, per week bijvoorbeeld. Ik ben trouwens zo van de een op andere dag gestopt met kolven, ik gaf te weinig maar zo radicaal stoppen raad ik je niet aan, ik kreeg borstontsteking. Die kleine had nergens last van, en de overgang was prima te doen.

Check deze link, dan zie je direct een afbouw schema en hoeveel voedingen je mag geven.

http://www.friso.nl/395/0-6-maanden/borstvoeding/borst-fles-of-allebei.html#subMenu

succes meid
 
Oja ik heb Friso, wel wat duurder dan nutrilon bijvoorbeeld, maar bevalt prima. Als jij of je partner allergisch zijn dan is het misschien slim om hypoallergeen te gebruiken. Maar op deze site kun je er alles over lezen
 
idd per voeding af bouwen. Zorg wel dat je de laatste en de eerste voeding als laatste afbouwd. Probeer er gewoon ongeveer gelijke tijden tussen de voedingen die je overhoudt te houden. Als je geen stuwing meer hebt rond de tijd dat je anders een voeding zou geven kun je weer een voeding schrappen.

Wat voeding betreft maakt het echt niet zoveel uit. Mijn ervaring is dat Nutrilon niet zo heel geweldig oplost in het water. De pakken zijn wel superhandig, maar daar betaal je dan ook voor. Ik heb bij mn tweede het etos huismerk gegeven, dat vond ik echt super.

Hoe vaak ze de fles mogen hebben staat altijd op de verpakking aangegeven. Maar zolang je maar niet over de liter aangemaakte voeding per etmaal gaat is het wel goed. Je kindje zal dat prima zelf aangeven. Zeker kindjes die van de borst af komen zullen vaak niet ineens strak in een fles schema passen.
 
Terug
Bovenaan