Van borstvoeding naar flesvoeding

Hey,

Sinds gisteren ben ik begonnen met het afbouw schema om af te bouwen met borstvoeding.
Nu vroeg ik mij af, wat als je borstvoeding sneller minder wordt dan dat ik de flesvoeding heb geïntroduceerd aan m’n dochter? Heeft iemand ervaring met afbouwen via een afbouwschema en/of tips?

 
Bij mij liep de bv erg snel terug, na 2 dgn kon ik de volgende voeding er al afhalen.
Mijn dochter vond/ vind kv prima. Ook geen krampen.
Ik heb 3mnd volledig bv gegeven en zat op 6 voedingen
 
Ik ben ook aan het afbouwen. 
Ben begonnen met 1x fles, rest bv voor 3/4 dagen. Dan steeds 1 bv vervangen door een fles, om-en-om zodat de tijd tussen bv niet te lang wordt. 
Nu was ik op 3x fles en 3x bv en vanaf vandaag probeer ik 1 ochtend voeding daarna zo lang mogelijk uitstellen en dan weer voeden (nu avondvoeding gelukt). 
Ik twijfel of ik ochtend en avond wil behouden en rest fles, of helemaal stoppen, dat ligt ook aan of ik voldoende productie houd..
 
Je kan altijd proberen te blijven kolven wanneer je de fles geeft zodat je productie (beter) op peil blijft terwijl je overstapt en je kindje laat wennen aan kv. De gekolfde melk kan je evt ook mengen met kunstvoeding in de overgangsperiode. 
 
Ik heb hier ook nog een andere vraag over. Ik ben ook aan het afbouwen en las dat ne savonds meer voeding moest geven. Mijn schema nu is 7-11-15-18-21-00. Onze kleine slaapt al en tijden van 1 tot 7 zonder voeding te vragen. Ze is 4,5 kilo (bij geboorte 2,9) en 6 weken. 

ze mag dus 114 ml per keer en krijgt 120. Is het handig om de voeding van 18-21-00 anders te doen dan 120 per keer? Bijvoorbeeld 140, 90, 140? Omdat die 21 uur voeding er tzt uitgaat en de 00 voeding 23 uur wordt? Wat is jullie ervaring hierin? 


gr
jolien
 
 
Terug
Bovenaan