van borstvoeding naar flesvoeding

gisteren ben ik met dykra naar het cb geweest. Ze is nu 5,5 weken oud en weegt 4730 en is 54 cm lang (bij geboorte 3400 en 50 cm).

Ik heb de afgelopen weken bv gegeven, maar begin het nu steeds lastiger te vinden. Dykra komt om de 2,5-3 uur en als we op pad zijn is het helemaal niet handig. Daarnaast hebben we beiden al 2x spruw gehad.

Omdat ze steeds maar blijft vragen om de borst en het huilen is toegenomen wil ik flesvoeding gaan geven overdag en 2 borstvoedingen. Ik heb gehoord dat het huilen wellicht komt omdat ze niet genoeg verzadigd is. Wie heeft hier ervaring mee en ook met de combinatie borstvoeding / flesvoeding?

Ik heb geen ervaring met kunstvoeding maar Ethan kreeg eerst om en om borst, fles(gekolfde melk) enz
Ethan krijgt nu nog maar 1 fles op advies van cb zo dat hij de speen niet afleerd..

Ik bied Ethan sowieso 100cc aan meestal vraagd hij niet meer en hij laat soms 10 à 5 cc staan
Maar met kunstvoeding is dit anders natuurlijk omdat borstvoeding een baby ongelimiteert hebben

Ik heb vanaf het begin bij Jamie afgekolvde bv gegeven voor mezelf was dat een voordeel omdat ik wist hoeveel hij binnen kreeg en als dat niet genoeg bleek te zien gaven wij hebben bijvoeding met fv. Meestal was dit zo'n 30cc fv die hij dan extra kreeg.

Nu zijn wij in de 2e week voledige fv en dat gaat goed :)

Suc6

Hoi!

Sinds deze week geef ik op advies van het cb een combi van fles- en borstvoeding.
Gideon is onverzadigbaar, en hoewel mijn melk wel volwaardig blijkt, geeft het hem geen vol gevoel.

Ik kolfde sowieso al omdat meneer te ongeduldig is voor de borst en dat blijf ik nu ook doen.
Ik meng dus half/half; 60 ml flesvoeding aanmaken en dat bijvullen met 60 ml borstvoeding. Soms gaat het helemaal op, soms blijft er wat over.