van borstvoeding naar flesvoeding

gisteren ben ik met dykra naar het cb geweest. Ze is nu 5,5 weken oud en weegt 4730 en is 54 cm lang (bij geboorte 3400 en 50 cm).

Ik heb de afgelopen weken bv gegeven, maar begin het nu steeds lastiger te vinden. Dykra komt om de 2,5-3 uur en als we op pad zijn is het helemaal niet handig. Daarnaast hebben we beiden al 2x spruw gehad.

Omdat ze steeds maar blijft vragen om de borst en het huilen is toegenomen wil ik flesvoeding gaan geven overdag en 2 borstvoedingen. Ik heb gehoord dat het huilen wellicht komt omdat ze niet genoeg verzadigd is. Wie heeft hier ervaring mee en ook met de combinatie borstvoeding / flesvoeding?

Ik heb geen ervaring met kunstvoeding maar Ethan kreeg eerst om en om borst, fles(gekolfde melk) enz
Ethan krijgt nu nog maar 1 fles op advies van cb zo dat hij de speen niet afleerd..

Ik bied Ethan sowieso 100cc aan meestal vraagd hij niet meer en hij laat soms 10 à 5 cc staan
Maar met kunstvoeding is dit anders natuurlijk omdat borstvoeding een baby ongelimiteert hebben

Ik heb vanaf het begin bij Jamie afgekolvde bv gegeven voor mezelf was dat een voordeel omdat ik wist hoeveel hij binnen kreeg en als dat niet genoeg bleek te zien gaven wij hebben bijvoeding met fv. Meestal was dit zo'n 30cc fv die hij dan extra kreeg.

Nu zijn wij in de 2e week voledige fv en dat gaat goed :)

Suc6

Hoi!

Sinds deze week geef ik op advies van het cb een combi van fles- en borstvoeding.
Gideon is onverzadigbaar, en hoewel mijn melk wel volwaardig blijkt, geeft het hem geen vol gevoel.

Ik kolfde sowieso al omdat meneer te ongeduldig is voor de borst en dat blijf ik nu ook doen.
Ik meng dus half/half; 60 ml flesvoeding aanmaken en dat bijvullen met 60 ml borstvoeding. Soms gaat het helemaal op, soms blijft er wat over.

Ik kan je niet garanderen dat het aantal voedingen minder wordt, want net als jij ben ik hier ook om de 2 a 3 uur bezig, maar hij gaat wel tevreden aan 1 stuk slapen en is niet meer hysterisch van de honger.

Hoe je dat 'los' wilt doen met de voedingen, daar kan ik je niet bij helpen. Ik denk dat het je meer rust brengt als je ook mixt, want je blijft het probleem van het onverzadigde gevoel houden bij die 2 borstvoedingen en nu kun je door de dag bij elke voeding borstvoeding aanbieden. Het is maar wat je zelf wilt natuurlijk...

Laat eens weten hoe het gaat, ben wel nieuwsgierig of het je helpt!

xxx

hoi,
nou dat gaat goed omhoog dat gewicht!!
hier zelf heb ook al ruim 3wk spruw, wil niet echt weggaan en mn meisje drinkt ook vaak nog elke 3uur,, tuurlijk is het je eigen keus alleen ik weet inmiddels dat dit vrij snel mnder wordt, hier kregen ze met 2mnd echt veel meer ritme en dan werd de bv echt een zegen (nu ook al wel maar nog veel vermoeiender)..
Over het huilen, kindjes huilen het meeste tussen de 6-7wk, gemiddeld 2-2.5uur per dag!
daarmee wil ik alleen zeggen dat het totaal niks met de borst geven te maken hoeft te hebben!
Je hebt wel kans dat je bv sneller terugloopt bij de fles-bv combi, maar ik heb zelf geen ervaring!!
succes met je keuze.
Liefs MJ

Hola Hier heb ik in het begin BV gegeven tot mijn borsten heel gevoelig werden en ik moeste FV gebruiken dus BV-FV gegeven tot hij 8 weken was
Nu is Juliaan allen aan de FV omdat hij niet de borst wil hebben.en elke keer een gevecht met de borst

Hij doet prima de belangrijk melk heb hij gekregen en dat heb ik een goede gevoel over:)

TIP:
Ik zal jou aanraden om te Kolven zo krijg jou kleine nog ff mama`s melk.tot hij /zij niet meer wil drinken.
begin langzaam met de FV zo raak jou kleine niet in de waar.

sucees laat weten hoe gaat!
Lief Emi

Mijn borsten doen idd sinds vandaag ook zeer/gevoelig en ik kolf zowiezo 1 x per dag om haar dan uit het flesje te laten wennen en dit gaat super!
Moet dinsdag naar het cb en ben benieuwd hoeveel ze weegt, want heb soms het idee dat de bv niet voldoende voor haar is. Ze valt zo snel in slaap en is dan echt niet meer te porren voor meer bv waardoor ze dus eerder komt voor een volgende voeding.Mijn meisje is nu 3 weken en vind het nog steeds een gepuzzel.

Terug
Bovenaan