van borstvoeding naar vast voedsel

Mijn zoontje is nu ruim vijf maanden. Hij krijgt al vanal de vierde maand fruit en groentehapjes. Daarbij geef ik nog steeds volledige borstvoeding. Hoe kan ik dit minderen en ik denk hierbij vooral aan de nachtvoedingen. Wanneer ik bijvoorbeeld een laatste voeding geef om 24.00 uur, meldt hij zich om 3uur en om 5 uur. Is dit conditionering of heeft hij werkelijk honger? Laten huilen vind ik geen optie.
 
Hoi,

Ik heb een zoontje wat nu ruim 4 maanden is. Om hem door te laten slapen hebben wij gebruik gemaakt van een fopspeentje. Misschien heb je dit zelf al lang geprobeerd? Steeds wanneer ons zoontje begon te huilen 's nachts hebben wij hem de fopspeen gegeven. Na een paar nachten sliep hij door! Dus wie weet, misschien toch het proberen waard. Succes ermee!
 
je leest wel eens dat kinderen van die leeftijd uit gewenning wakker worden. Echter is borstvoeding snel verteerd. Bij ons werd dit duidelijk toen ik met 4,5 mnd overging van borst naar fles en wij de nachten sinds die tijd doorslapen.
 
wij hebben ook een soortgelijk probleem gehad. Onze zoon sliep al een tijdje door en sinds hijfruit ed kreeg ineens niet meer, moest hij ook 's nachts nog eten. Wij geven hem nu voor het slapen gaan fruit met een beetje borst en daar redt hij weer de nacht mee. borstvoeding is blijkbaar niet genoeg voor de nacht, ook al kan hij daar overdag 4a5 uur op teren.
 
Hoi Anoniem,
Mijn dochterje sliep opeens met 4 maanden niet meer door, ik gaf toen volledige borstvoeding. Ik heb toen de laatste voeding laten vervallen en daar voor inplaats een fles met rijstebloem gegeven ( naast het fruit wat ze overdag al kreeg). Bij mij werkte het, want ze sliep na twee nachten weer gewoon door.
Groetjes Esther
 
Terug
Bovenaan