van borstvoeding overgestapt naar flesvoeding

Sinds gisteren hebben we definitief afscheid genomen van de borstvoeding. Saar krijgt nu alleen nog maar flesvoeding. Ze was in een week tijd helemaal niet gegroeit en ze is nog steeds (2 weken) niet op haar geboortegewicht.

Daarnaast vond ik het toch ook een hoop gedoe, met name met een peutertje erbij van bijna 2. Ik vind het ook een heel groot nadeel dat je als vrouw zijnde vrijwel alles alleen moet doen. Saar moet naar mijn gevoel wel erg wennen, ze vindt het nu bijna nog moeilijker om overdag in slaap te komen.

Zijn er meer mensen die al overgestapt zijn van borst- naar flesvoeding?

Ik wil ermee gaan beginnen... Ik kolf alles af en geef het met de fles, aan de borst was een geklooi en soms als extraatje savonds leg ik haar aan... Maar dat kolven, bleh komt echt mn neusgaten uit...

Isa is precies een maand vandaag en as woensdag moeten we naar t cb. Ik wil dan even overleggen om gedeeltelijk af te bouwen.. Ik ben zelf echt voor bijna alles allergisch dus t moet haast wel h.a. Vieding worden.. En om toch wat extra bescherming te geven wil ik t denk ik half om half doen...

Valt best tegen die bv... Ik vind t idee wel ff wennen als ik helemaal over zou stappen, zelf voeden is wel speciaal vind ik...

X

Ik heb hetzelfde honger probleem gehad met mn dochtertje, ze kwam op een gegeven moment elk uur voor een voeding en was echt hongerig. Er zat ook totaal geen room meer op de gekolfde melk. Ook ik had toen een peuter van 2 rondlopen, toch ben ik nooit helemaal overgestapt op flesvoeding, maar heb ik 3x borstvoeding en 3x flesvoeding gegeven. Die mogelijkheid is er ook nog, en dat gaat prima.

Mocht borstvoeding dan teruglopen dan plan je eens in de maand een kolfdagje in en kolf je elke 3 uur en geef je dat op de gezette tijden in de fles, dan kun je er weer een tijdje tegenaan.

Bij mij heb ik het zo tot 6 en 8 maanden volgehouden.

Ja het is een hele klus en heel mooi als het ook goed loopt en je kindje groeit. Zeker als ze niet goed groeit dan wist ik het ook wel snel. Lekker flesjes gaan geven, dan kan je man ook eens voeden en kun je zelf ook eens op tijd naar bed.

En dat slecht in slaap kunnen vallen, herken ik. Onze Sven kon dat ook slecht. Dit duurde wel een tijdje. Pas met een maand of 4 ging het beter. Inbakeren was een goed hulpmiddel, maar hij bleef het lastig vinden. Nu is ie al een jaar en doet het nu heel goed!

Terug
Bovenaan