Van buik naar rug rollen

Beste moeders,

wat is een normale leeftijd om van buik naar rug te kunnen rollen?

En wat is nu eigenlijk moeilijker, van buik naar rug, of van rug naar buik?

thanks!

groetjes
Mandarijn
 
ik zelf denk dat daar niet echt een leeftijd voor staat
ik heb een tweeling en Martin rolde als eerste met 4.5 maanden op zijn buik en Jasmijn een aantal weken later maar Jasmijn was de eerste die weer terug op haar rug draaide Martin vond het ook veel lekkerder op zijn buik ineens draaide hij ook terug en ging hij ook tijgeren dat doet Jasmijn ook nog niet die rolt overal naartoe overigens allebei de kanten op heel makkelijk en snel ik denk dat ze dit deed met 6 maanden zou ik even op moeten zoeken
weet trouwens niet wat makkelijker is buik of rug wel dat sommigen met 11 maanden bijv nog helemaal niks doen

hoop dat je hier iets aan hebt

groetjes Elena moeder Jasmijn en Martin 18 maart 2007
 
Ik ben eigenlijk ook wel benieuwd!
Mijn kleine is nu bijna 4 maanden en rolt in ieder geval nog niet om. Wel op zn zij naar rug en andersom maar niet naar zijn buik. Hij vind het overigens ook heel erg vervelend om op zn   buikte   liggen.

Liefs rachel
 
het heeft ook te maken met hoe sterk ze in hun ruggetje zijn veel op hun buik leggen is ook goed voor ze zodat ze hun hoofd omhoog houden als dit sterk genoeg is zullen ze ook eerder draaien
 
Vera kon met ongeveer 3 maanden van buik naar rug rollen en met 4 maanden van rug naar buik. Ze slaapt altijd op haar buik en ligt ook vaak op haar buik in de box omdat ze het heerlijk vindt. Ze is enorm sterk.
 
De reden eigenlijk dat ik het vroeg, is omdat onze dochter al met 7 weken van haar buik naar rug rolde . Ik dacht al dat dit enorm vroeg was..... Andersom nog niet hoor, ik heb ook het idee dat het "per ongeluk" is, het dient helemaal geen doel... Maar ze is bijzonder sterk en ja, als ze dan net handig ligt en afzet met 'r arm, dan ligt ze opeens om. Ze heeft het al wel meerdere keren gedaan, dus alleen toeval is het niet.

Ach, eigenlijk ben ik er natuurlijk super trots op   !!
 
Terug
Bovenaan