van bv naar afkolven

Hoi,

Onze Joeri is nu 4 wken oud en krijgt volledige bv. Ik vind dit soms heel belastend omdat hij echt elke 2 uur wil drinken. Ik zou graag willen proberen om wat bv af te kolven, zodat ik wat meer beweginsvrijheid krijg. De muren komen op me af!!
Maar hoe doe ik dat??
Hoe leg ik zo'n voorraadje aan zonder het vraag aanbod systeem te verstoren.
Krijg je dan niet heel erge stuwing?
Wie kan mij tips geven hoe ik dit moet aanpakken. Wil wel bv blijven geven en pas als ik ga werken combineren.

groetjes Li
 
Hoi Li

Je kan proberen om een half uur voordat Joeri eigenlijk zou komen om dan te gaan kolven. Tegen de tijd dat hij dan komt heb je melk gekolfd.

Succes Ria
 
Hallo Li,

Ik heb een zoontje van 4,5 maanden. Ik geef nog steeds BV. Ik ben snel genoeg met afkolven begonnen, omdat ik ook wel eens weg wilde. Ik kreeg het advies om te beginnen met 5/10 minuten NA de voeding, de andere borst, aftekolven. Niet langer, anders krijg je voeding voor een tweeling!
Ik deed dit zeker niet bij iedere voeding. (dan ben je de HELE dag met niets anders bezig!) Vaak deed ik dit na de 1e en de laatste voeding. Je krijgt dan ook een soort regelmaat.
En wanneer je dan een avondje weg bent, kun je gewoon op de voedingstijd (als je kindje het flesje krijgt) een borst leegkolven.

Je moet er wel rekening meehouden dat je met kolven vaak minder productie hebt, dan wanneer je kindje bij jou drinkt.

Ik ben nu zelf aan het afbouwen. Ik heb er nu 1 voeding (20.00 uur) af. Dan krijgt mijn zoontje een flesje KV. (ik ben door mijn gekolfde melk heen.)

Heel veel succes ermee! (en plezier natuurlijk!)

Groetjes van Monique
 
Hoi,

In het begin is het normaal hoor dat ze om de 2 uur komen. En als je op verzoek voed helemaal.

Om een voorraad aan te leggen. Kan je idd het beste kolven na iedere voeding.
Ik weet niet of je 1 of 2 borsten geeft per voeding. IK gaf 2 per keer. En kolfde de tweede dan leeg na de voeding.

In de ochtend en de nacht heb je de meeste voeding. Dus kan je ook een keer extra kolven.

Je wilt graag alleen weg of vind je buiten de deur voeden niet prettig?

Succes groetjes
 
Heb je er al eens aan gedacht om gewoon met je kind op stap te gaan?
Hij wordt nu wat ouder, het moment om 'm lekker in de draagdoek te doen, luier in je jaszak en lekker shoppen of naar een museum!

Ik kwam met mijn kinderen echt overal, kreeg enorme handigheid om ze in de draagdoek te voeden (niemand die doorhad dat je kind aan de borst zat...) en ik vond het heerlijk om lekker met de uk te stadten of te koffieleuten ergens.
 
Terug
Bovenaan