Van bv naar flesvoeding: hoeveel cc als fv aanbieden (1 flesje per dag fv)

Hallo moeders,

Meteen maar een tweede vraag er achteraan.
Binnenkort ga ik mijn bv langzaam afbouwen, omdat ik over twee maanden ga werken en kolven voor mijzelf geen optie is. Nu wil ik de nadruk leggen op langzaam en denk zelf daarbij aan max 1 voeding per week (misschien zelfs twee weken). Nu wil ik graag weten hoeveel ik als fv de eerste keren moet aanbieden. Ik weet dat er een formule is met gewicht, aantal voedingen, enz, maar mijn zoontje drinkt op verzoek en de ene keer zijn het zes voedingen per dag en de andere keer weer acht. Die formule gaat dan niet op. Ook heb ik gehoord, dat je kindje niet meer dan 1000 cc per dag mag drinken. Met bv weet je dat natuurlijk nooit en als ik straks in die overgangsfase zit is het ook lastig te bepalen. zelf denk ik aan een flesje van 200 cc als het om 1 voeding gaat. Als het er meer gaan worden kan ik het natuurlijk beter bepalen. Heeft iemand nog een tip welke voeding ik het best als eerste kan laten vallen. Ik twijfel tussn de voedingen van 16.00   uur of 19.00 uur ) hij krijgt ook nog om 22.00 uur.

Ben benieuwd!
Groetjes van Martine
 
Hoi Martine,

Het ligt eraan hoe oud je kindje is natuurlijk. Maar het kan ook best zijn dat je kindje eerst helemaal geen fv wil omdat het bv gewend is! Dus raad ik aan om met 120 cc te beginnen en kijken of hij het opdrinkt en desnoods daarna nog de borst geven. Zo bouw je uit naar een grotere hoeveelheid cc.
Natuurlijk kun je ook bij zuigelingenzorg vragen wat een schema kan zijn voor jou en je baby!
Let wel bv loopt ontzettend hard achteruit als je met fv begint (teminste dat was mijn ervaring!)

Succes Saskia
 
Mijn zoontje is op dit moment vier maanden. Ik ben inderdaad benieuwd of hij flesvoeding accepteert. Het drinken uit een flesje (afgekolfde melk) gaat redelijk. Degene die het wel eens gegeven hebben moesten wel even doorzetten, maar uiteindelijk had hij door wat hij met de speen moest doen.  Het heeft mij wel verbaasd hoeveel hij  uit een flesje drinkt: zomaar 220 cc!  
Ik zal het in ieder geval langzaam gaan opbouwen (of afbouwen . . .)!

Groet van Martine  
 
Terug
Bovenaan