Van bv naar fv, hoelang moet het lichaam wennen?

<p>Hallo!</p><p>Mijn zoontje (9 weken) kreeg vanaf het begin fulltime borstvoeding, helaas na een hoop gedoe (ontstekingen, antibiotica etc etc) lukte het niet meer om de borstvoeding te blijven geven en zijn we sinds 1,5 week over op flesvoeding. Nou poept hij vanaf dat moment 10/12 keer per dag, hij heeft er ook echt last van, krampjes en wordt er wakker van. Het wordt ook nog niet minder terwijl ze op het cb aangaven dat het lichaam 2 weken moet wennen aan nieuwe voeding. Nou is dat dus nog een paar dagen.... maar dan moet het dus in 3 dagen van 12 naar 2 keer poepen gaan. herkent iemand dit???? Of moet ik meer gaan denken richting koemelkallergie?! (Misschien loop ik op de zaken vooruit) maar ben een beetje ten einde raad, met een mannetje wat amper slaapt van de krampjes en als hij slaapt wordt hij wakker van het poepen, poept zichzelf helemaal onder en is klaar wakker van het omkleden..... en repeat.....?</p>
 
Wat vervelend voor jullie kleintje! Ik ben zelf 1,5 week geleden ook geleidelijk over gegaan op flesvoeding. Ik weet niet of jullie dat ook gedaan hebben of gelijk van de één op de andere dag overgestapt? Niet dat dat nu nog uitmaakt. Maar ik heb weinig gemerkt aan ons mannetje. Hij poepte juist de eerste 2 dagen niet en nu wel iets vaker dan voorheen. Maar hij heeft er eigenlijk geen last van gehad.
Ik weet niet wat voor fles je gebruikt? Misschien dat je daar nog naar kan kijken i.v.m. de krampjes. 
Maar ik zou gewoon contact opnemen met de huisarts. Ik ben zelf niet zo tevreden over de kennis en adviezen van het consultatiebureau. Maar dat kan natuurlijk bij jullie heel anders zijn hoor! Maar met zo'n jong ventje zou ik niet te lang wachten als het hem zo dwars zit en slecht slaapt hierdoor.
Succes ermee en hopelijk wordt het snel beter!
 
Hij kreeg al wat langer een flesje kunstvoeding per dag. Maar het overstappen moest helaas wel wat snel. Ik heb de difrax s flessen. Maar ik bedenk me nu dat we toen ook gestart zijn met natuurlijke johannesbrood pitmeel, ivm zijn verborgen reflux. Misschien dat het hem daarin zit ?? ik na nu eens even zonder de jbpm proberen misschien dat het beter gaat. 
 
Hier was ze na 14 dagen gewend, bij haar juist andersom, ze poepte niet meer. Ze had dus erge krampen daarvan. Na die tijd kon ze pas weer poepen
 
Terug
Bovenaan