Van BV naar KV

Hier weer Kriek, de moeder van Evy.

Ik ben nu dus nog bezig met bv en net met bv via flesje, maar over een tijdje wil ik misschien toch over gaan op KV. Dus even een paar vragen.

1. Het afbouwen is dat hetzelfde als nu van bv naar bv via flesje. Dus elke keer een voeding weglaten en dan een paar dagen later weer?

2. Klopt het dat kv dikker is en dus minder snel verteert waardoor de kleine langer gaat slapen?

3. Kan je met kv ook voeden op verzoek of hou je je dan meer aan een vast schema?

4. Op welke voeding kan je beste overstappen als je bv hebt gegeven, wat sluit het beste aan?

5. ALS ik over wil stappen op den duur, moet ik dat dan eerst met het CB bespreken of mag ik dat ook zelf bepalen?

6. Trouwens kan een speen ook de eetbehoefte verminderen of wegnemen, oftewel kan je de speen ook te veel geven?
Groetjes Kriek en wederom alvast bedankt voor jullie tijd.
 
Hoi kriek,

Het afbouwen gaat het zefde ja eerst de voeding waarbij het minste gedronken word vervangen een week later de volgende voeding.
Het kost ff tijd om af te bouwen.

De voeding is dikker maar dat wil zeker niet garanderen dat ze langer slaapt. Op mijn werk bv krijgt het grootste gedeelte kv en sommige slapen ook niet lang of goed. Dus denk niet dat dat altijd op gaat.

Met kv kan je zeker voeden op verzoek alleen is het dan wat puzzelen hoeveel en hoevaak. Want ze mogen niet meer dan een liter per 24 uur.

In principe maakt het niet uit waar je naartoe overstapt. Nutrilon 1 word het meest gebruikt en friso ook dat is wat zoeter van smaak en sluit misschien wat beter aan maar dat durf ik niet te zeggen. Persoonlijk heb ik daar geen ervaring. mee.

Als je wilt overstappen hoef je dat niet op het cb te bespreken. Doe waar je je goed bij voelt. Je kan natuurlijk altijd voorleggen dat je wilt stoppen en advies wil over welke voeding.
Het bepalen doe je altijd zelf je weet zelf wat het beste is voor je kindje.

Ja een speen kan je zeker te veel geven. Zeker in het begin. En als je voed op verzoek. Het is een kwestie van heel goed naar je kindje kijken. Naar zuigbehoefte en honger signalen. Want die moet je niet negeren. Dan loopt je bv terug en krijgt ze minder voeding.

Groetjes joyce Ik hoop dat je er wat aan hebt wil je nog meer weten vraag maar raak.

Succes
Ps. Mag ik vragen waarom je misschien wilt stoppen?
 
Hoi Kriek

Als het goed is heb je van het CB een lijstje gekregen met de voorschriften van de hoeveelheid voeding die je kind per dag nodig heeft. Ik weet niet hoe oud je kindje is anders had ik het door kunnen geven wat je mag geven. Je kunt ook teveel geven. Ikzelf heb meer de voorkeur voor Frisolac omdat deze beter aansluit op de BV de Fris.is wat lichter verteerbaar. Ik raad deze voeding eigenlijk altijd aan als men over wilt stappen op KV.( Ik werk in de kraam) Verder met ik het met Joyce eens
 
Hoi Kriek,

Ik heb ook frisolac genomen en dat ging heel goed. Mijn zoontje heeft nergens last van gehad. Hij had wel wat meer moeite met zijn ontlasting. Het is nu wat "harder", dus moet hij meer persen.

Wat dat doorslapen betreft.... De ene keer lukt het beter dan de andere keer. Hij is nu 10 weken en slaapt ongeveer een uur of 6 a 7 achter elkaar door 's nachts. Maar, dat was soms met bv ook zo.

Ik voed in principe op verzoek. Soms probeer ik het wel iets te rekken, omdat hij dan teveel binnen zou krijgen. Het is soms een gepuzzel. Met bv is dat veel gemakkelijker.

Succes ermee.

groetjes M
 
Ik gebruik Friso comfort (ivm harde ontlasting) dit bevalt prima.
Mijn zoontje wil na de fles af en toe even een speentje om in slaap te vallen (hij is zeven weken) wanneer hij slaapt of er genoeg van heeft spuugt hij hem zelf uit en als hij dan na ongeveer vier uur begint te pruttelen of als het te lang duurt begint te huilen weet ik dat het dan honger is.

groetjes,
anja
 
Bedankt voor jullie reacties. Evy mijn dochtertje is 7 weken en weegt 5 kg, dus met het bekende rekensommetje zou ik dan uitkomen op 5 x 150 = 750 per 24 uur. Nou lees ik dat kinderen met dit gewicht (5 kg) toekunnen 5 voedingen maar Evy krijgt nog 7/8 voedingen bv per 24 uur, wel een groot verschil. En hoe zit dat met die liter per dag?

Moet ik trouwens nog opletten met de vitamines die ik nu extra geef, zijn daar speciale regels voor als je over wilt stappen van bv naar kv?

Groetjes Kriek
 
Hoi,

Je moet in je achter hoofd houden dat bv en kv twee heel verschilllende dingen zijn.
Dat ze 7/8 keer komt is niet erg en zegt ook niet over de hoeveelheid die ze drinkt.
Het is meestal de moeder of de omgeving die het vervelend vind.
En je kan er onzeker van worden omdat er staat dat ze eigelijk maar 5 voedigen hoeft.

Bv mag je zoveel geven als je wilt daar kan ze nooit teveel van krijgen.
Anders is dat met kv. Ze mogen maar 1 liter kv per dag meer is slecht voor de niertjes. Dit houd dus in dat ze wel met warm weer wat water mag. Als je bv geeft leg je haar extra aan met warm weer of meld ze zichzelf dat ze dorst heeft.
Met kv kan je dat niet doen ivm te veel.

De vitamine ja dat verschilt nog al per mening:
Als een baby borstvoeding krijgt is het verstandig de eerste 13 weken extra vitamine K te geven. Als de baby twee weken oud is en alleen borstvoeding krijgt, wordt ook extra vitamine D aanbevolen. Flesvoeding bevat vitaminen D en K. Zodra de baby minder dan 700 ml flesvoeding per dag krijgt, moet extra vitamine D worden gegeven.

Er zijn mensen die niets geven tijdens de bv want die vinden dat voledig genoeg.

Hoop dat je er wat mee kan.

Ps Mara krijgt vooral met het warme weer. s ochtends bv tussen de middag, s avonds en dan s nachts ook nog en ze is bijna 9 maanden en ja ze hoort al minder te krijgen maar ach als je zelf dorst hebt pak je toch ook wat te drinken.

groetjes joyce
 
Hai allemaal ben ik weer, Kriek moeder van Evy.

Vertel ik pas nog dat madam 7/8 keer komt slaapt ze de laatste 2 nachten ineens een stuk langer. Gisteren tot 5 uur en vanochtend tot 6.15 uur, ik schrok er gewoon van en was bang dat ik haar helemaal niet gehoord had of zo.

Ze is wel heel onrustig momenteel. Veel last van darmkrampjes en heel onrustig met drinken, zeer vermoeiend allemaal en ook sneu om te zien dat de darmpjes zo opspelen. In de loop van de dag wordt het erger. Het lijkt wel zodra de melk in haar maag komt er gelijk een reactie optreedt omdat ze dan zo heftig reageert. Ik heb ook het idee dat ze minder drinkt 's avonds, vandaar dat ze waarschijnlijk ook wat vaker komt dan!

Maar ach hebben niet alle babies de eerste 3/4 maanden eigenlijk last van hun darmpjes? Oftewel hoort het er niet een beetje bij? Ze krijgt al cinababy trouwens.

Groetjes Kriek
 
Terug
Bovenaan