Van Centrum Materna naar Etos Zwanger Worden

Hallo allemaal,

Sinds ik gestopt bent met de pil, slikte ik voor wat extra vitaminen en uiteraard de benodigde foliumzuur Centrum Materna. Echter bleef na 6 weken mijn menstruatie uit en ben ik nadat de Centrum tabletten op waren overgestapt op Etos Zwanger Worden. Dit omdat ik wat ongeduldig werd na altijd een keurige cyclus en de Etos pillen invloed schijnen te hebben op de cyclus. (heb hier eerder ook al eens een bericht over geschreven op dit forum) Prompt werd ik, toevallig of niet(?), enkele dagen later ongesteld. Hebben meer meiden deze ervaring?

Overigens probeer ik nu met ovu-testen wat zicht te krijgen op mijn vruchtbare dagen omdat hier nu geen pijl op te trekken is:) Wat is jullie ervaring met deze testen? Onzin of nuttig??

heb ik zelf nog nooit van gehoord,dat etos zwanger helpt om je cyclus op goede gang helpt.
dan zou er hormonen in moeten zitten om dat te regelen toch?

omdat ik nog niet overtuigt ben van de ovu testen, gebruik ik ze nog niet, ze zijn ook duur.
ik ga als het nu(deze maand) nog niet raak is, toch weer temperaturen.(elke ochtend voor het opstaan even meten.)
want tja ik word er niet jonger op.en mijn geduld raakt op :)

na de pil kan het zijn dat je cyclus even op gang moet komen en kan het soms wat langer duren.
De zwangervitamines hebben idd geen invloed op je cyclus maar zijn alleen voor wat extra steun bij je gezondheid. Foliumzuur is goed als je idd zwanger raakt tegen een openruggetje.
Ik heb een miskraam gehad waarna mij cyclus ook onregelmatig was. Toen ik er weer voor ging heb ik gerekend met de gem tijd dat ik ongesteld werd. 14 dagen voor de menstruatie is je vruchtbare dag en dan pakte ik de 3dagen voor en 3dagen er na dan moet je vruchtbare dag erbij zitten. En als je altijd om de dag sex hebt mis je hem ook zeker niet.Bij mij was het de 2e keer raak. Ik slikte davitamon compleet mama en dat slik ik nu met 18 weken nog steeds.

Er heb voor mijn beide zwangerschappen etos-zwanger-worden geslikt en beide keren werd mijn cyclus regelmatiger. Niet alleen hormonen zorgen ervoor hoe je cyclus verloopt. Ook vitamines en mineralen kunnen hierbij helpen. Voor dat ik een kinderwens had slikte ik teunisbloem-capsules. Hiervan is bekend dat deze positief werken op je cyclus. Bij mij was dit ook het geval. Ik heb er daarom goede ervaringen mee.

Liefs

Ik heb ook goede verhalen gelezen over teunisbloemolie. Ben deze nu een maand aan het slikken en moet zeggen dat mijn eisprong beter getimed was. Kan er verder nog niet echt iets over zeggen. Ik hoop dat ik niet ongesteld wordt deze maand en de komende 8 maanden ;)

Terug
Bovenaan