Van crèche afhalen?

<p>De titel zeg het al, ik twijfel heel erg om mijn kleine van 7 maanden van de crèche af te halen.</p><p>Hij gaat flexibel 2 x per week maar hij is altijd de dag erna van slag, hangerig en schrikachtig. Het gevoel bij de crèche is ook niet heel denderend, ze zijn lief hoor en hij krijg ze natje en droogje maar verder heb ik het idee dat ze weinig doen met de Kids.</p><p>Het liefst zal ik hem vanaf 2 jaar pas weer naar de crèche doen, tot ie tijd kan ik flexibel gaan werken dus dat is het probleem niet.</p><p>Enige waar ik mee zit is het voor een kleine niet ongelooflijk moeilijk wennen op 2 jarige leeftijd zo crèche? Nu weet ie niet beter.</p><p>Andere crèche is lastig vanwege lange wachtlijsten. </p>

Zou er niet over na hoeven te denken en hem thuis houden, als je dat makkelijk regelt. Op zn 2e vindt ie het alleen maar leuk om met andere kindjes te spelen.

Als het niet goed voelt, zou ik het ook wel weten. Is er geen andere in de buurt die wellicht beter bevalt? Bij ons ondernemen ze erg veel en is het heel gezellig. Wel is mijn dochter vaak moe hoor na zon dag, maar das ook omdat ze vaak minder slapen. Hoort er een beetje bij. Plus het is natuurlijk druk daar. Maar van slag is mijn dochter niet en dat zou mij ook zorgen geven. Toch zie ik vooral voordelen van opvang, vooral dat ze leren met andere kids om te gaan! Maar volg je gevoel zou ik zeggen!

Wij hebben zelfde ervaran met ons dochtertje. met 11 maanden hebben we haar ook lekker thuis gehouden. Heel ander kind voor terug gekregen. Wat voelde ik me schuldig. Ik ben zelf minder gaan werken gelukkig kan het. Als het niet goed voelt zal ik geen seconde twijfelen. Als ze 2 zijn, zijn ze ook meer bewust van alles. Wat wij wel hebben gedaan is haar naar een dreumusfun sturen. 1,5 uur lang spelen ze spelletjes zingen ze liedjes, alsnog veel interactie met kinderen dus. 
succes!

Dank voor de reacties tot nu toe!
Zo dreumesfun lijkt me wel wat ga eens kijken. Verder hebben we in de omgeving wel kindjes van dezelfde leeftijd of ouder wat ie ontzettend leuk vind. 
Ik zal mijn vaste baan ervoor op moeten zeggen maar ik ben verpleegkundige dus werk zat als flexer. Mijn gevoel zeg steeds meer kiezen voor je kindje. 

Ik zou ook stoppen met de crèche hoor als mijn kind het niet leuk vindt. Te waardeloos steeds de dag erna verdrietig. 
En als het flexibel te regelen is gewoon doen toch :) 
Je kan altijd vast inschrijven voor een waar je je wel goed bij voelt en dan merk je tegen die tijd als er plek is wel weer waar je dan staat. 

Als het allemaal mogelijk is, dan zeker doen. Als hij 2 is zou je hem ook naar een peuterspeelzaal kunnen doen. En als hij nu geregeld met andere kindjes kan spelen en hij dan wel gewoon vrolijk is, dan is dat ook prima toch. 

Inderdaad wat men hierboven al zegt, als jullie het thuis redden en hij is echt gestrest zeker thuis houden. Is het nog een optie een ander kdv te zoeken?
Mijn zoontje gaat twee dagen per week naar een kinderdagverblijf en hij vindt het er heel leuk. Maar ze doen daar echt veel met de kindjes, dus dat is misschien wel een verschil. Verder adviseerde ons kdv hem wel twee dagen achter elkaar te doen, omdat hij er dan makkelijker aan went (het is dan niet telkens iets anders), misschien is dat nog een idee? Vind het zelf het idee dat hij andere baby's ziet wel leuk. Mijn vrienden hebben allemaal nog geen kinderen en ik zie bij hem veel ontwikkelingssprongen sinds hij daar zit tussen de andere (ook oudere) kindjes. 
Maar als je er geen goed gevoel bij hebt en er is geen andere optie waarbij je wél een goed gevoel hebt: zeker thuis houden hoor! Zielig als het hem gestrest maakt!

Terug
Bovenaan