Van de één op de andere dag wakker worden avond/nacht

Hi allemaal,

Onze dochter is 5,5 maand oud en sinds drie dagen wordt ze tussen 23:00-00:00 uur huilend wakker (voorheen werd ze nooit ‘s avonds/‘s nachts wakker). Ze is dan verdrietig en onrustig en zeker een uur wakker. Ze heeft geen honger of kramp. Ik moet haar dan bij me nemen in bed totdat ze getroost is en diep slaapt en daarna leg ik haar weer terug in haar eigen bedje en dan slaapt ze door tot de ochtend. Ze zit middenin de vijfde sprong en ook de vaccinaties afgelopen week hebben niet meegeholpen aan haar gestel.

Zou dit “gedrag” te wijten kunnen zijn aan de sprong? En de slaapregressie tussen vier- en vijf maanden, zou deze nog een rol kunnen spelen? Ik ben bang dat dit een patroon gaat worden en daar wil ik echt voor waken.

Ik hoor graag jullie ervaringen/tips.

Alvast bedankt!

Onze oudste had dit ook en van de een op andere dag was dat over. Mijn ervaring is dat kindjes bij fases je gewoon wat meer nodig hebben. Ze geven dat zelf goed aan. Niet bang zijn dat je iets aanleert daar zijn ze echt te jong voor, al die slaapcoaches van tegenwoordig maken iedereen bang met uitspraken als 'geen associaties aanleren'. Ons dochtertje legde ik altijd wel als ze rustig was na 10 minuutjes weer in bed en dan viel ze zelf in slaap. 
Onze oudste is nu 2,5 en heeft ons nu opeens nodig met in slaap vallen. We moeten in haar kamer blijven. Er zal vanzelf een dag komen dat we wel mogen weglopen, ik vind het prima. Ze is nog zo jong en zelfregulatie begint pas vanaf een jaar of 3 zich te ontwikkelen. 

Terug
Bovenaan