van de buitenkant een harde buik.

hoi meiden,

hebben jullie tegen de avond ook vaak last van een harde buik? niet echt van binnen maar meer van de buitenkant dat ie harder wordt. soms maak ik me er zorgen over.
ook als ik naar de wc moet dan krijg ik een harde buik, is dat normaal? overdag heb ik hier nauwelijks last van. ik ben nu 26wk.
ik hoor jullie ervaringen graag!
gr. sandy
 
Hoi Sandy,

Ik ben ook 26 weken zwanger en ook ik heb tegen de avond last van harde buiken. Dit kan geen kwaad en gebeurd ook als je veel gedaan hebt overdag. Ik heb net als jij ook als ik naar het toilet moet, niet altijd, dat ik dan een harde buik krijg zo gauw als ik opsta. Maak je niet te druk. Mijn gyneacoloog heeft tegen mij gezegd dat als ik er meer als 8 per dag heb dat ik dan hem moet bellen. Harde buiken kunnen meestal ook geen kwaad als ze maar niet pijnlijk zijn.

Liefs en een goede bevalling toegewenst,

Jolanda
Zwanger van een jongetje (heb al een meisje 8 jaar)
 
hallo,

die harde buiken heb ik ook als ik moet plassen. zeker 's nachts heel vervelend maar niet zoveel aan te doen.
nu 36 wk en met verlof maar eerder had ik ook last van harde buiken in de middag en avond. Kan komen doordat je kind nu een groeispurt maakt maar ook doordat je eigenlijk te weinig rust neemt. mijn vk was er niet helemaal tevreden mee, bij een eerste zwangerschap zou je er in principe minder last van moeten hebben. kortom: bewuster af en toe rust nemen (rond elf en drie gewoon benen omhoog en extra pauze). want hoewel niet dramatisch, kan het een teken zijn van je lijf dat je je teveel inspant.

doeg karin
 
Hoi Sandy,

Ik heb hierboven al eerder gereageerd maar ik wilde nog toevoegen dat ik ook heel veel rust en dit ook heb. Maak je niet druk en als het niet anders kan neem contact op met de vv of met de gyneacoloog.

Als je deze harde buiken hebt doet het dan pijn of staat het alleen strak?

Ik ben bang dat je gewoon teveel erover nadenkt en op den duur kun je het niet meer relativeren.

Laat iets horen,

Liefs,

Jolanda
 
Terug
Bovenaan