van de ene op de andere dag GEEN groente meer!

Hoi allemaal,

sinds zaterdag wil mijn lieve stinkmuis van de ene op de andere dag ineens GEEN groenten meer!
en nu?

hij eet wel gewoon yoghurt, fruit, brood dat maakt helemaal niks uit. totdat je hem groenten voorhoudt!
allerlei merken al geprobeerd, en ook zelf gemaakt blieft meneer Stinkmuis niet meer!

tips?
advies?
ik heb zelf zoiets van, ik bied het je aan.
wil je niet, dan eet je niet.
maar ja dat kan ik ook niet eeuwen zo blijven doen natuurlijk!

liefs Mama van Stinkmuis
 
Hier ook een meisje die geen groente blieft.
Inmiddels zijn we er wel achter dat stamppotten wel lukken en bruine bonen vindt ze ook lekker.
Voorheen vond ze tomaten ook lekker, maar dat lijkt ook wel over te zijn.
Je kunt nog rauwe groenten proberen (paprika wordt hier nog wel gegeten, courgette, komkommer, tomaat)
Ze eet gewoon het liefst alleen aardappelen (gebakken, puree of gekookt).
Ik vind het niet zo'n punt. Ze eet maar lekker wat ze wel wil, komt vanzelf wel weer eens goed denk ik. Ik blijf het wel aanbieden natuurlijk.
 
Volgens mij een heel normaal verschijnsel mama van stinkmuis. Ik verstop meestal een plukje groente achter een hompje vlees wat er met veel liefde in gaat! Beter iets groente dan niets.

Flink prakken met aardappel ... stampotjes zijn ideaal.

Hier zijn mandarijntjes nu favoriet en ik ben al blij als ze fruit eet!

Zou er ook geen punt van maken hoor. Ik kan me nog herinneren dat ik alles at MET APPELMOES!
 
Inderdaad met appelmoes lukt hier ook soms nog wel.
Groente verstoppen achter een stukje vlees lukt hier dus echt niet. Dat stopt ze wel in haar mond, maar het stukje groente wordt er dan gewoon weer uitgewerkt.

Fruit wil er op dit moment dus echt niet in. Zelfs geen mandarijntjes en daar was ze echt dol op. Ik maak met er niet druk om hoor. Komt vanzelf wel weer goed.
 
hier ook zo'n periode gehad. Inmiddels gaat het beter, maar nog niet zoveel als ik zou willen. Het beste werkt voor ons nog om te prakken.

Dat moet dan wel in het zicht van mn dochter, want anders wil ze het nog niet! En bij voorkeur moeten wij een zelf verzonnen liedje over stampot stampen erbij zingen hihihi....
Ze is gelukkig wel erg lekker op fruit, dus sinds ze geen groente meer eet, krijgt ze gewoon 's-middags als tussendoortje ook fruit ipv voorheen een kaakje of soepstengel.
 
Terug
Bovenaan