van de trap af gegleden...help kan dit kwaad voor mijn kindje ...

A

Anoniem

Guest
Hoi Meiden,

Ik ben zo bang, gisteravond ben ik van de trap gegleden. de laatste paar treden zag ik niet omdat ik wat in mijn handen had en ben door mijn sok  uitgegleden van de rand van de trede, eerst op mijn bibs en daarna de twee tredes doorgegleden langs mijn onderrug...IK MAAK ME ONTZETTEND ONGERUST VOOR MIJN KINDJE..ben 16 weken zwanger. gisteravond heb ik alleen maar zitten huilen. ik heb geen krampen of bloedverlies gehad, maar toch...help!! ik heb morgen pas een afspraak bij de verloskundige om mijn kleintje na te laten kijken..

liefs minou

Hoi, hoi,

Waarom wachten tot morgen? Hup bellen die verloskundige!!!! Ik zou op zijn van de zenuwen en ik zou direct gebeld hebben. Ze begrijpt heus wel dat je doodongerust bent als je zoiets gebeurd en mijn verloskundige zegt altijd na ieder bezoek weer als je ongerust bent om wat dan ook BELLEN!!!! Ik hoop dat alles ok is hoor, laat je het ons weten? Succes en veel sterkte!

Liefs,

Puk

Hoi Minou,
Toen ik 16 wkn zwanger was van mijn dochter ben ik ook van de trap gegleden, net zoals jij, ik had ene wasmand vast en halverwege de trap struikelde ik en gleed op mijn bips en rug omlaag. Ik maakte me ook onzettend ongerust en de volgende dag even de vk gebeld, en ik mocht meteen komen om ff naar het hartje te luisteren. Het was ook meer om mij gerust te stellen denk ik. Inmiddels is mijn dochter ruim 2 jaar :D. Ik denk niet dat er iets met de kleine is omdat je niet je buik heb geraakt, maar bel voor de zekerheid ff de vk, al is het alleen maar om jouw gerust te stellen, vraag of je even naar het hartje mag luisteren. Succes meid!
Groetjes, Janine (31+4)

hoi Minou,

Je babytje zit waarschijnlijk helemaal stevig verpakt in de baarmoeder en vruchtwater. Je hebt de klap waarschijnlijk opgevangen met je rug, dat doet zeer maar is volgens mij niet gevaarlijk zolang je maar geen dreun aan de voorkant van je buik krijgt.
groeten Elke

Je baby krijgt niks mee van een val, want hij zit inderdaad goed ingepakt. Hij zal het misschien wel gemerkt hebben maar kan er nooit een beschadiging van oplopen.
Toch ben ik ook erg geschrokken toen ik viel tijdens mij zwangerschap, logisch.

Als je niet op je buik gevallen bent, is er vast niks aan de hand. Je kindje zit heel goed beschermd in het vruchtwater en de baarmoeder!
Ik ben wat verder in mijn vorige zwangerschap een keer uitgegleden toen het buiten glad was en heel hard terechtgekomen. Ik heb het bij mijn volgende bezoek aan de vk even gezegd, maar volgens haar was er echt niks aan de hand.

Terug
Bovenaan