Van een ander moet je het hebben....

Ik begin nu tegen het einde van de zwangerschap te lopen net zoals jullie.

Nog dikke 6 weken en dan is de uitgerekende datum alweer aangekomen, maar waar ik me nou zo enorm aan erger zijn die mensen die je niet zo vaak tegen komt...
maar je dan echt 1x per 3maand ziet ofzo en je die toevallig tegenkomt in de winkel, centrum op straat etc... en dan vragen ze hoe het met je gaat (logische en dat waardeer ik ook echt) maar je dan aan het einde van het verhaal sterkte wensen met de bevallig aaaaaaaaaaaahhhhhh

Hoezo sterkte wensen met de bevallig net of het vanzelfsprekend een hel is om te bevallen.. of dat het erg is om een kind te krijgen.
Ik erger me daar dus rot aan he ik ben zelf al wat onzeker over bevallig etc.. gaat het wel goed komen etc.. en dan krijg je dat erbij snappen mensen dat nou echt niet..

Volgens mij heeft een zwangere vrouw meer iets aan een peptalk zo van succes met de bevallig en we wensen jullie alle geluk toe ofzo......

Maar sterkte wensen neej dat zal ik zelf niemand wensen........

Heej!

Ja dat is inderdaad erg vervelend!
Ook mijn buik is nog niet erg dik nu opt moment en hoe vaak ik de vraag krijg van goh je bent nog niet zover zeker? Is ook erg irritant!!!!
En dat je nu opeens 20.000 vrienden erbij hebt, normaal gesproken hadden we nooit zo'n brede vriendenkring en nu opeens moet en zal iedereen langs willen komen waar we hiervoor nooit of weinig contact mee hadden!
Mja het zwanger zijn is niet alleen maar een roze wolk!!!

Nou meid succes met je bevalling, en ook jou gaat het lukken hoor! Er zijn ons al miljoenen vrouwen voor geweest en ook ons gaat het lukken hoor!!!!

Liefs maaike

Hey,

Kan me voorstellen dat je je aan zulke opmerkingen ergert.
Maar ik kan je vertellen, het wordt alleen maar erger als je kindje er eenmaal is.........
Dan hebben mensen ineens overal een mening over: heeft  ze het niet te warm? heeft ze het niet te koud? moet ze geen mutsje op? is ze niet een beetje klein voor  dr leeftijd?
Grrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr  ja, heel irritant. Maar inmiddels ben ik wel zover dat zulke opmerkingen het ene oor ingaan en meteen het andere oor weer uit!

owjee dus het wordt nog erger hahaha...

Nou ik heb zoiets ik ben straks de mama en ik weet wel wat het beste voor me kind is.

Tegen moederinstinct kan niemand op toch...

oh ja, mensen... oervervelend!!
volgens mij is het daarom dat je over het algemeen maar weinig hoogzwangeren tegenkomt.. althans, ik ben wel zo, ik ga me verstoppen voor alle goed of nietgoed bedoelde opmerkingen. vorige week kreeg er een van mn zus, doe alleen maar komt als de bb er is wrs, en de rest van het jar niet. en dan is de bb er en zie ik ze ineens 3x per week. Nou blijf dan ook maar weg.. maar goed, ik had haar drie maanden niet gezien denk ik en wat zegt ze: zo, jij hebt ook een toeter gekregen!
terwijl ze weet dat ik het heel erg vind om dik dikker dikst te worden.,

van de andere kant weet ik verstandelijk ook dat álles wat gezegd wordt, verkeerd valt. nu ben ik 34 weken en sommige moeders op school zien dan nu dat ik zwanger ben, en feliciteren me. maar een stemmetje in mijn hoofd denkt dan dat ze het niet gezien hebben omdat ik toch al zo dik ben, en je daarom het verschil niet ziet.

blij als t jong eruit is.. dan nog bv en dan lekker afvallen en mezelf wee terugvinden.

en over de bevalling; ja t doet wel pijn, maar het is, vind ik, echt wel iets om naar uit te kijken. het is zo speciaal wat je lichaam kan! alles gaan vbanzelf, je lichaam geeft helemaal zelf aan als het tijd is voor de baby, als het tijd is om te persen, en tot slot, dat de placenta er ook nog uit komt.

Terug
Bovenaan