Van fles af

Ons zoontje krijgt nog steeds een fles. Jaja, ik weet het, eigenlijk niet de bedoeling. Maar, hij wil anders echt haast geen melk drinken. We hebben al verschillende pogingen gedaan met gewone bekers, drinkbekers, melk met rietje, maar hij vertikt het gewoon. Andere dranken drinkt hij wel uit een beker, maar melk dus niet.

Wat nu? Hebben jullie ook dit probleem gehad, of hebben wij geen gewone een eigenwijze zoon?
Iemand nog tips?

Groetjes,
Janneke

P.S. Op zich is het natuurlijk geen heel groot probleem, maar ik vind toch echt dat hij er nu te groot voor is, en bovendien is het ook niet echt bevorderlijk voor zijn gebitje.

Misschien is het een idee om hem 's ochtends pap te geven, uit een bord. Dan krijgt hij toch melk binnen. Je geeft hem dan gewoon geen fles melk meer en als hij na een poosje die hele fles vergeten is kan je hem weer eens melk uit een beker aanbieden... Wie weet trapt ie er in ;o)

Succes!

X Trudi

drinkt hij wel melk producten uit een beker? zoals yogi of chocomelk?
zo ja, dan is het toch helemaal geen probleem, want dan kan je de melk fles achter wege laten.
als hij dat ook niet doet, zou ik idd een bord pap geven sochtends en samen de fles weg gooien.

dat weg gooien kan op talloze manieren.
hij is oud genoeg om het te begrijpen nu.
maar maak er wel samen een feestje van.

heb toen eens gelezen, weet niet of dat op dit forum was maar diegene wilde van de speen af.
het kindje mocht zelf kiezen waar hij de speen in wilde gooien en hij wilde het in de wasmachine gooien.
dus deed hij dat.
mama zei: misschien ligt er dan morgen wel een kado-tje voor jou klaar.
en toen hij sochtends wakker werd, zat heel de wasmachine vol met kleine kado-tjes!!!!
(een doosje rozijntjes inpakken en een paar andere kleine goedkope kado-tjes.
dat kindje heeft nooit meer om zn speen gevraagd.

nathaia is echt al heel lang van de fles af.
van de een op de andere dag. ze wilde hem gewoon niet meer.
ik was niet degene die zei: ik wil van de fles af, maar zij was degene die het zelf aangaf, van nu is het genoeg.
problemen hebben we hierdoor dus niet gehad.

succes ermee!

liefs, do

Hihi, herkenbaar! Sinds een paar maanden is Leah van de fles af (ze dronk alle sapjes nog uit een flesje)! Ik heb op een goeie dag alle flessen en flesspenen bij elkaar gezocht en in de prullenbak gegooid! Vanaf die tijd krijgt ze een tuitbeker. Omdat ze zo slecht drinkt (en eet, zucht) vond ik het een grote stap. Nu, een paar maanden later, drinkt ze volop uit haar tuitbeker, maar dat kostte wel even tijd.
Pap krijgt ze 's ochtends of tussen de middag uit een bordje ('zelluf doen!', dus wel flink dik, anders vliegt het alle kanten op.....).
Ik snap je probleem dus goed, en mijn advies is, ahum: rigoreus fles weggooien en zoonlief gaan aaneleren dat het anders gaat..... maar reken er wel op dat het een tijdje kost.
Succes met je kleine, eigenwijze mannetje!

Hihi, herkenbaar! Sinds een paar maanden is Leah van de fles af (ze dronk alle sapjes nog uit een flesje)! Ik heb op een goeie dag alle flessen en flesspenen bij elkaar gezocht en in de prullenbak gegooid! Vanaf die tijd krijgt ze een tuitbeker. Omdat ze zo slecht drinkt (en eet, zucht) vond ik het een grote stap. Nu, een paar maanden later, drinkt ze volop uit haar tuitbeker, maar dat kostte wel even tijd.
Pap krijgt ze 's ochtends of tussen de middag uit een bordje ('zelluf doen!', dus wel flink dik, anders vliegt het alle kanten op.....).
Ik snap je probleem dus goed, en mijn advies is, ahum: rigoreus fles weggooien en zoonlief gaan aaneleren dat het anders gaat..... maar reken er wel op dat het een tijdje kost.
Succes met je kleine, eigenwijze mannetje!

Hier ook een zoontje dat weigert melk uit eenbeker te drinken, andere dingen wel .
Melk hier is zo ie zo een probleem, zodra de poedermelk stopt stopt ook de melk was bij nr 1 en bij nr 2 het zelfde, dan maar geen melk....gelukkig wel andere melk producten zoals toejtes en optimel
Pap is hier ook geen optie, zodra hij pap krijgt begint ie te kokhalzen. fles is ineens gestopt zo maar zonder enige aanwijzing.

Succes er mee

Renske wilde een tijd ook geen melk drinken uit een beker. Prima, dan geen melk. Dat was toen we stopte met de fles, toen ze 1 jaar geworden was. Ze dronk toen wel andere dingen.
En nu drinkt ze gewoon melk uit een beker. Dat was dus toen ze idd. de fles helemaal vergeten was.

Renske wilde een tijd ook geen melk drinken uit een beker. Prima, dan geen melk. Dat was toen we stopte met de fles, toen ze 1 jaar geworden was. Ze dronk toen wel andere dingen.
En nu drinkt ze gewoon melk uit een beker. Dat was dus toen ze idd. de fles helemaal vergeten was.

Terug
Bovenaan