van fles naar drinkbeker of rietje

Hallo mede moeders,

Afgelopen vrijdag ben ik bij het CB geweest en daar werd mij verteld dat ik moet stoppen met het geven van de fles en dat ik moet overstappen naar een gewonen beker of een beker met een rietje. Nu heb ik van Nuby zo'n beker met rietje gekocht maar krijg dochterlief niet zover dat ze begrijpt dat ze aan het rietje moet zuigen en er niet op moet bijten. Ik heb het ook al geprobeerd met pakjes drinken maar het enige wat ze daarme doet is het rietje eruit trekken en in het pakje knijpen, ik heb ook al geprobeerd er zelf in te knijpen als ze het rietje in haar mondje heeft maar ook dit helpt niet. Hoe hebben jullie dit opgelost? Een gewone beker zie ik trouwens nog even niet zitten, Esmée is vrij druk en sleept haar fles altijd overal mee heen en zwaait er lustig mee rond.

Groetjes Linda
 
Hoi Linda,

Lastig, hoor. Ik zou het wel blijven proberen.
Ikzelf vind dat een kindje op momenten kan drinken en ben niet zo van de slokjes de hele dag door.
Ik zet mijn dochter dus echt neer om te drinken uit een open beker. Daarna gaat ze weer spelen. Hierdoor is er weinig geknoei. Ze kan wel uit een rietje drinken en ik geef haar ook wel eens een antilekbeker (met rietje), maar wil niet dat ze daar de hele dag mee loopt.


Succes
 
Goedemorgen,

Ik weet niet hoe oud je kindje is, maar het lijkt me belangrijker dat je puk goed drinkt. Misschien moet je die gewone beker voor de lol eens proberen. Toen mijn dochter als kleintje niet uit de fles wilde drinken, liet ik haar wel uit een beker drinken, geen enkel probleem. Nu kan ze lekker met haar tanden op de beker spelen en drinkt ze er prima uit. Daarnaast heb ik een tuitbeker van Avent en drinkt ze uit een fles. Ze is nu 10,5 maand. Succes.
 
Hallo,

Ik geef bv maar ik leer haar nu om uit een beker te drinken, ze vindt het geweldig!
Ik zet haar in haar stoeltje als ze drinkt. Van mij hoeft ze ook niet rond te lopen met haar drinken (ze kan nog niet lopen hoor, maar dan snap je wat ik bedoel haha).

Groetjes Petra
 
Hoi!

Mijn zoontje begreep er ook eerst niets van. Ik maar met pakjes in de weer en er in knijpen...
Toen heb ik 3 weken gewacht en weer een pakje geprobeerd en ineens snapte hij het!
Snel de nubybeker met rietje gevuld met drinken, en klaar was het!
Nu drinkt hij zelfstandig hieruit (zo schattig!)
Ook laat ik hem af en toe uit een gewone beker drinken, hij kan dit nog niet zelf.
Ik laat hem meestal op vast tijden drinken,(komt niet zo precies en komt het niet uit dan zeurt hij er ook niet om) dan zet ik hem in de kinderstoel of bij mij op schoot. Ook als hij tussendoor wat wil drinken zet ik hem in de kinderstoel. Zo heeft hij ook weer een rustmoment en leert hij dat je niet lopend moet eten en drinken (doen wij meestal ook niet). Het schijnt volgens CB ook niet goed te zijn om steeds maar wat slokjes te drinken, meestal gaan ze op de tuit van de beker, of het rietje, sabbelen en dit kan tandbederf veroorzaken.
Maar goed, gewoon even wachten en misschien snapt ze het dan wel!
 
Hoi

Toen onze kleine man moest overstappen op een beker hebben wij ook eventjes gestund. Een tuitbeker snapte hij niet en ben ik zelf ook niet zon fan van. En de grote beker ging veels te hard waardoor hij zich verslikte, toen ik hoorde van de beker met rietje van Nuby (wat een uitvinding!) ben ik door een tip hier op het forum, hem pakjes gaan geven en door erin te knijpen snapte hij vrij snel wat de bedoeling was! Nu drinkt hij vol overgave zelf uit pakjes en de nuby beker en af entoe uit een grote beker. Het drinken uit een rietje is erg handig want als je een keer op pad bent en de beker vergeet kan hij gewoon water of sap uit een flesje met rietje drinken.
Ik hoop dat jouw kindje het zo ook snel leert.
Succes!
 
Terug
Bovenaan