van fles naar drinkbeker.....tips?!

Hoi meiden,

Ik probeer al een aantal weken mijn zoontje Tim uit een drinkbeker te laten drinken
maar nog stees zonder succes...
bij de beker van Avent gaat tie er op zitten bijten en zuigt tie niet eens en bij de beker van Nuby zuigt tie wel maar gaat alles langs zn mondje met als resullaat dat zn shirt doorweekt is..
hebben jullie tips????

groetjes Martine

Hoi,

Misschien kun je proberen je kleintje direct uit een glas te laten drinken, heb ik mijn kinderen laten doen, mijn jongste is nu 7mnd en met hem ga ik dat binnekort ook doen!
Wat je ook kunt doen is het anti-lek gedeeldte eruit halen dan hoeven ze niet te zuigen..
Het voordeel hiervan is dat ze zelf al heel snel leren doseren.
Het is vaak gemakkelijker voor een kind om eerst wat dikkere vloeistoffen te drinken, om ze vervolgens dunner te maken!

En knoeien hoort er echt gewoon bij!  Gr MJ

Hoi hoi,

Met de nuby hebben wij hetzelfde probleem. Dat gaat veel te snel. In het begin wilde hij wel uit zo'n avent fles drinken, maar toen ineens niet meer. Nu heeft hij een paar weken gewoon zijn sap uit een fles met speen gedronken. Nu hebben we het weer geprobeerd met zo'n antilek avent drink tuit en vandaag ging dat wel goed. Hij is nu bijna 9 maanden. Af en toe proberen we een gewone beker (zo'n oefen beker van diffrax), maar daar is hij veel te beweeglijk voor en dat gaat meestal niet goed.

groeten, Kabo

hallo,

onze dochter wou helemaal niet drinken uit een tuitbeker, ze was er alleen maar mee aan het spelen!
Wij geven haar nu drinken met een rietje!!! ik heb nu ook zo'n beker gekocht met een rietje en hier het anti-lek gedeelte uitgeknipt, anders wordt het erg lastig drinken voor haar. Dit gaat prima!!

groetjes kim

Terug
Bovenaan