Van fles naar (tuit)beker??

A

Anoniem

Guest
Hallo allemaal!

Heb even een vraagje over het drinken..

Marit (09-10-06) krijgt nog 3 flessen:
-'s ochtends papfles
-'s middags fles na de boterham
-'s avonds fles voor het slapen

Tussendoor krijgt ze ook diksap uit een flesje..

Ik wil graag overstappen naar iets anders, maar weet niet wat...

Zijn jullie direct overgestapt naar een gewone beker, of eerst met een tuitbeker. Het vervelende is dat Marit haar fles niet zelf wil vasthouden, dus als ik nu overga op een tuitbeker moet ik die volgens mij ook nog steeds vasthouden...

Hoe doen jullie dat??
Alvast bedankt,

groetjes franka

Hoi Franka,

Uit de fles  heb ik alleen maar melk gegeven (en water toen hij ziek was). Al het andere uit de tuitbeker, dit ivm de kans op gaatjes in de tanden die groter is met een speen.
Toen ik de laatste fles mocht laten vervallen (die voor het slapen gaan) ben ik over gegaan op thee met wat melk. Uit de tuitbeker was een drama, het was gewoon te veel verandering in 1 keer. Toen ben ik eerst terug gegaan naar de fles, thee erin en 1 schepje Nutrilon. 2 dagen later: fles, thee met melk en weer 2 dagen later: tuitbeker, thee met melk. Dus binnen een week was hij gewend.
Julian (25-8-06)  pakt wel zelf de fles en beker vast, hij doet dat   al zolang hij dit kan. Het is misschien lastig als je kindje dit niet doet, maar het maakt voor jou toch niet uit of je en fles of beker vasthoudt?? Misschien heeft het CB wel tips om haar zelf de fles/beker vast te laten houden.
Succes!

Ellen mv Julian

Hier precies hetzelfde. Marissa is bijna 1 jaar en houdt ook de fles nog steeds niet zelf vast. Een tuitbeker weet ze niet hoe dat werkt. Een bekertje gaat wel aardig, maar dan moet ik deze ook vasthouden. Lastig he. Ik gebruik dus ook nog steeds alleen de fles. Daar doe ik alles in: water, thee, melk, diksap met water. Alleen als ik wat meer tijd heb dan gebruik ik de difrax-oefenbeker, maar dat knoeit nog zo. Ben benieuwd of er nog tips zijn.

Hoi,

Anne is nu ruim 10 maanden (28-8) en ze drinkt al een maand uit een "rietjebeker"
Die heb ik toen bij ons in de supermarkt gekocht, bij de Etos is deze beker er ook,
dus ik denk wel in alle drogisterijen.
Het is een beker van Nuby, met een rietje en het is dus ook een anti-lek beker.
Ik had hem op vrijdag gekocht en gelijk aan Anne gegeven met wat water er in.
En dat zoog ze dus wel omhoog, maar ze slikte het niet gelijk door. Zaterdag weer
geprobeerd en toen lukte het wel en we hadden nog nooit eerder met een rietje
geoefend. Ze heeft ook nooit uit een fles gedronken, krijgt bv.
En uit een gewone beker drinkt ze ook , maar die moet ik dan natuurlijk wel zelf
vasthouden.

Groetjes Corine

Die rietjesbeker is hier ook wel favoriet! Sóchtends drinkt Tessa de pap uit een beker, die ik wel zelf moet vasthouden. Tussen de middag uit een tuitbeker zonder antilek de melk (tuitbeker van difrax) en tussendoor drinken of thee uit de rietjesbeker van Nuby. Na het avondeten de melk nog lekker bij mama en papa in de armen in een fles.

Lisenka mv Tessa (10-9-2006)

Mila is bijna 10 maanden en drinkt ook nog alles uit de fles..
nou ja de melk dan..de sap enz uit een tuitbeker met een speen(systeem van avent past alles op elkaar).ik probeer ook de tuit die op die anti lekbeker hoort,maar dat kan ze nog niet zo goed en dan krijgt ze te weinig binnen vindt ik.dus we oefenen daarmee zeg maar.
ze kan hem al wel een beetje zelf vast houden.
Ik denk dat het vanzelf wel beter gaat,ik zet er niet z,on vaart achter,bij ons op het dagverblijf zie ik ook veel kinderen die het pas later kunnen.
groetjes piewie

Tijs wordt 2 augustus 1 jaar. Hij houdt de fles soms zelf vast, maar vindt het leuker om erop te timmeren tijdens het drinken. De tuitbeker gooit ie weg als ie de kans krijgt. Die wil ie dus wel vasthouden, maar niet om zelf te drinken. Dat doet ie wel goed als ik de tuitbeker vasthoud. Anti-lek beker vindt ie helemaal niets. Ik probeer af en toe ook al met een oefenbeker, maar dan wordt het nog een behoorlijke knoeiboel. Dus dat ga ik in onze vakantie wel goed mee aan de slag in augustus. Hij krijgt zijn melk dus uit de fles en zijn sap uit de tuitbeker.

Groetjes,
mama van Tijs

Terug
Bovenaan