Van fles naar tuitbeker

hallo meiden,

Ik heb een dochter van 15 maanden en die wil niet uit een tuitbeker drinken. Ze heeft wel dorst want als ik haar dan de fles voor houdt... klokt ze het naar achter weg. Ik weet niet goed ik de fles moet afbouwen. Ik geef haar nu alleen de melk tussen de middag in de fles en de rest met de tuitbeker, maar ze drinkt er gewoon niks uit.
Toen ze hem net had, vond ze m super interessant en drink ze 100 cc eruit... ja.. ja... maar daarna ho maar!

Hoe doen jullie dit? Ben ik misschien te laat begonnen. drinken uit een beker kan ze al wel goed, maar dat vind ik zo'n gedoe... en soms ook een gesmeer. Ze is nogal ondernemend en soms vliegt de beker door de kamer. Een anti-lekbeker zou dus een uitkomst zijn...

Wie heeft er tips???
 
Ik zou de tuitbeker overslaan en dan liever een rietjesbeker nemen. Of pakjes aanbieden.
Tuitbeker was ik zelf niet kapot van en zeker niet die antilek dingen. Ik heb 2 tuitbekers gehad 1 van Tupperware en 1 van de Hema met Jip en Janneke.
Daar krijgen ze tenminste wat uit met niet al teveel moeite. Rietjes zijn ook beter voor de mondmotoriek aangezien ze meer moeten tuiten met hun lipjes.
Hier drinken we standaard aan tafel en geloof me; als je hier even heel consequent in bent hebben ze dat echt snel door hoor!
We hebben vorige week op een ouderavond een lezing gehad van een logopediste/ taalconsulente.
Zij gaf ook aan dat als kinderen altijd de beschikking hebben over een beker drinken het "dorstgevoel" op den duur verdwijnt.
En dan krijg je dus de ouders die continu achter hun kind aangaan met de teksten; kom even wat drinken, nou drink je nog even wat? Toe nog even een slokje drinken etc etc.
Ik herkende me hier ook wel enigszins in aangezien ik de beker drinken bij hem in de buurt op de salontafel neerzette.
Maar daar hij meestal te druk was met spelen ging het dus op den duur bij ons ook zo. Dan is het wel makkelijk als iemand je even de ogen opent ;-)
Op het kdv en de psz hebben ze ook vaste drinkmomenten en toen ik afgelopen maand met hem een ochtend op de psz ging kijken zag ik mijn kleine grote man van 2.4 jaar zomaar een hele beker sap achter elkaar leegdrinken :-S
Sindsdien doe ik het thuis ook zo en het werkt prima! Dan heb je dus ook meer grip op rondvliegende bekers ;-)

Succes ermee!

 
Dank je!!! Rietjes ga ik proberen... ga ze gelijk halen! Wat een uitkomst.... ik ga het gelijk oefenen en nog leuk ook!!!
En over de vast drinkmomenten... je hebt helemaal gelijk... ze hebben er dan op een gegeven moment helemaal geen zin meer in en wordt het een probleem... Dank je dank je... geen tuitbeker dus... misschien voor onderweg als ze wat groter wordt.

xxx
 
Hier gebruiken we ook de rietjes beker. Ik heb die van nuby en dat gaat prima. Ze moeten het wel echt even door hebben hoor! Maar gewoon blijven aanbieden! Tijdens het brood en avond eten oefenen we met een gewone beker. Maar omdat dit echt nog oefenen is, drinkt hij overdag 2 keer uit een rietjesbeker. Wij hebben ook onze vaste momenten. Mama een kopje thee en mijn zoontje wat drinken. Meestal met rozijntjes of een soepstengel erbij. Je kan goed oefenen met een gewone beker in bad. Dat doen wij ook vaak! Laat maar knoeien!

Groetjes Liff
 
Hier gebruiken we ook de rietjes beker. Ik heb die van nuby en dat gaat prima. Ze moeten het wel echt even door hebben hoor! Maar gewoon blijven aanbieden! Tijdens het brood en avond eten oefenen we met een gewone beker. Maar omdat dit echt nog oefenen is, drinkt hij overdag 2 keer uit een rietjesbeker. Wij hebben ook onze vaste momenten. Mama een kopje thee en mijn zoontje wat drinken. Meestal met rozijntjes of een soepstengel erbij. Je kan goed oefenen met een gewone beker in bad. Dat doen wij ook vaak! Laat maar knoeien!

Groetjes Liff
 
Hier al 2 keer geoefend met een rietje en de tweede keer dronk ze ineens aardig wat weg.... wij gaan nu veel oefenen met het rietje... hopelijk heeft daarvoor geduld... ze is zo ongeduldig en wil constant het rietje pakken... hoe pak je dat aan?
 
Ik had die Tupperware rietjesbekers dat ging op zich goed, vind ik voor straks ook fijn als buiten weer van alles rondvliegt wat gek is op zoetigheid.
Wel even een puntje; 1x vallen is meestal nog dicht, 2x vallen springt ie meestal open. Dus na 1x vallen even weer goed dicht doen. Daar had ik gewone rietjes in en vond het niet vreselijk als hij het rietje er af en toe uithaalde, mits er niet teveel geknoeid werd. Als je alles verbied blijft het alleen maar interessanter.. gaat vanzelf over!
Verder vond ik de bekers van Nuby niet echt prettig, aangezien je soms een douche krijgt als het rietje opspringt als je de beker opendoet. Daarnaast moet je die van Nuby ook goed doorhebben anders krijgt je kindje niets; je moet het witte gedeelte van het rietje echt dóór de dop heen drukken tot het streepje anders werkt ie niet. Mijn gastouder snapte dat in het begin ook niet....en je kindje moet in het rietje "bijten" om een drinkopening te maken. Weet niet goed hoe ik het uit moet leggen maar als je het zelf even probeert weet je precies wat ik bedoel.
Die van Difrax vond ik prettiger, dat rietje is ook wat dunner. En pakjes met zo'n pakjeshouder ook ideaal voor onderweg!

Succes maar weer!
 
Ik had die Tupperware rietjesbekers dat ging op zich goed, vind ik voor straks ook fijn als buiten weer van alles rondvliegt wat gek is op zoetigheid.
Wel even een puntje; 1x vallen is meestal nog dicht, 2x vallen springt ie meestal open. Dus na 1x vallen even weer goed dicht doen. Daar had ik gewone rietjes in en vond het niet vreselijk als hij het rietje er af en toe uithaalde, mits er niet teveel geknoeid werd. Als je alles verbied blijft het alleen maar interessanter.. gaat vanzelf over!
Verder vond ik de bekers van Nuby niet echt prettig, aangezien je soms een douche krijgt als het rietje opspringt als je de beker opendoet. Daarnaast moet je die van Nuby ook goed doorhebben anders krijgt je kindje niets; je moet het witte gedeelte van het rietje echt dóór de dop heen drukken tot het streepje anders werkt ie niet. Mijn gastouder snapte dat in het begin ook niet....en je kindje moet in het rietje "bijten" om een drinkopening te maken. Weet niet goed hoe ik het uit moet leggen maar als je het zelf even probeert weet je precies wat ik bedoel.
Die van Difrax vond ik prettiger, dat rietje is ook wat dunner. En pakjes met zo'n pakjeshouder ook ideaal voor onderweg!

Succes maar weer!
 
Terug
Bovenaan