Van fles naar tuitbeker

hallo meiden,

Ik heb een dochter van 15 maanden, ze wil niet uit een tuitbeker drinken. Ze heeft wel dorst want als ik haar dan de fles voor houdt... klokt ze het zo weg. Ik weet niet goed ik de fles moet afbouwen. Ik geef haar nu alleen de melk tussen de middag in de fles en de rest met de tuitbeker, maar ze drinkt er gewoon niks uit.
Toen ze hem net had, vond ze m super interessant en dronk ze 100 cc eruit... ja.. ja... maar daarna ho maar!

Het probleem is ook dat ze zich geen rust gunt om te drinken. Ze drinkt alleen als ik haar in bed leg en een speeltje voor haar neus hou. Op zich vind ik dat niet zo erg... als ik 's middags weg ga en bij een ander ben, wil ze ook wel eens op schoot drinken... maar ik wil haar zo graag zelf laten drinken. Zelf de beker pakken en lekker alles zelf doen. Ze houdt ook haar fles niet vast.

Hoe doen jullie dit? Ben ik misschien te laat begonnen. drinken uit een beker kan ze al wel goed, maar dat vind ik zo'n gedoe... en soms ook een gesmeer. Ze is nogal ondernemend en soms vliegt de beker door de kamer. Een anti-lekbeker zou dus een uitkomst zijn...

Wie heeft er tips???

Moeilijk zeg! Heb er ook geen ervaring mee moet ik zeggen... Ik dacht ook aan een gewone beker, dat lijkt minder op de fles en dan is het misschien makkelijker. Tijn drinkt alleen maar uit een gewone beker, moet wel zeggen dat hij alleen maar water krijgt en bij zijn brood ook melk (maar dan heeft hij al een slab aan) Hij knoeit eigenlijk nooit, maar mocht hij dat wel doen dan is het maar water...
Maar kan je dus helaas niet verder helpen...
Hoop dat iemand anders een goeie tip voor je heeft!

groetjes Natasja

Al eens een Nuby geprobeerd met zo'n tuitspeentje? Het lijkt nog een beetje op een fles en is een makkelijkere overgang dan van gelijk een plastic tuit.

Sommige kinderen zullen trouwens ook nooit uit een tuitbeker drinken, maar gewoon kleine sapflesjes (mn nichtje ook) en uiteindelijk gelijk over op een bekertje. Daar is ook niets mis mee, als ze maar drinken...

Bedankt voor jullie reacties. Ik heb Loïs zover gekregen dat ze met een rietje wil drinken. Ik oefen alleen nog met haar, maar soms lukt het om een beker leeg te drinken! Dus ik ga dat proberen.

Das ook wel een goed idee zeg! Ik wilde dat Tijn ook graag leren maar hij snapte er eerst niets van. We hebben toen een pakje melk aangeboden. Je kunt daarbij evt. helpen door een beetje in het pakje te knijpen als het nog moeilijk is. Knoeit ook minder dan een rietje los in een beker. Maar volgens mij zijn er ook speciale drinkbekers met een rietje...

groetjes Natasja

Terug
Bovenaan