Van Friso Comfort 1 over naar gewone Friso 2 opvolgmelk?

Hallo allemaal,

Ik heb een vraagje:
Mijn zoontje gaat over een maandje over op de opvolgmelk. Nu krijgt hij Friso Comfort vanaf de 2e week. We hebben na een tijdje, een aantal pogingen gedaan om over te stappen op gewone friso door heel rustig aan te mengen (eerst een week 1 schepje gewoon, en de rest  Comfort proberen  etc.). Helaas lukte dit niet. Hij kreeg toen weer last van zijn darmen en gaf over.
Nu is het een aantal maanden later en straks mag hij dus de opvolgmelk. Nu wil ik toch nog een keer kijken of we de gewone friso (of een ander merk?) kunnen gaan gebruiken. Ik wil dan in 1 keer overstappen.

Wie heeft hier ervaring mee?
En, kan je verschillende soorten na elkaar gebruiken? Ik heb nl. allemaal van die kleine pakjes opvolgmelk staan uit de zwangerschapsdozen. Die wil ik ook graag opmaken.

Ik hoop dat iemand advies hierin heeft.

Alvast bedankt!

Groetjes,
Rosanne
 
hoi rosanne
ik gebruik al vanaf de 2e week friso comfort omdat chelsea ook erge krampjes had.
toen ze ongeveer 3 mnd was had ze juist weer te veel ontlasting op een dag.
het advies van het cb was toen comfort met normaal mengen.
en dat ging/gaat goed.
ben nu ook de comfort langzaam aan het afbouwen 5 schepjes normaal met 2 gewoon en 210 water .{en dan krijgt ze 200 in de fles}
ik ruilde gewoon iedere week een schepje comfort met normaal .
ik zou niet al die pakjes uit gaan proberen maar het gewoon op 1 merk houden,dat lijkt me voor je zoontje beter.
ik zelf had ook veel van die verschillende pakjes gekregen en heb die aan andere moeders gegeven.
of misschien kan je ruilen.
groetjes diaantje
 
Hoi Rosanne,

Ik heb het ook geprobeerd, maar dan met Omneo 1 naar Nutrilon 2. Dat is bij ons mislukt. Hij kon er toch nog niet goed tegen; weer krampjes en veel luchtontwikkeling. Nu gaan we langzaamaan over op gewone melk en dat gaat tot nu toe erg goed. (Hij is nu 1) Gewoon proberen zou ik zeggen. Je merkt wel hoe je kindje reageert.  Ik zou geen merken gaan mengen, dan maak je het nog zwaarder.
Sterkte!
 
Hoi,

Wij zijn met 6 maand wel overgegaan van Comfort naar Friso 2 en dat is goed gegaan. Eerst de boel gemengd, steeds een schepje minder Comfort en een schepje Friso 2 meer.

Weet niet of je kindje al fruit/ groente krijgt?
Want ik denk wel dat dit uitmaakt. Onze zoon kreeg sowieso een betere stoelgang toen hij 'vast' ging eten (met 5 maand). Vooral peer, net rijpe banaan (echt rijp verstopt juist weer) zorgden voor goede ontlasting. Dus wie weet dat je wel naar de Friso 2 kunt gaan en als de ontlasting toch voor wat problemen zorgt je dan 'stimulerend' fruit kunt geven?

Inmiddels is onze zoon bijna 10 maand en eet hij al bijna gewoon mee met de pot en hij poept elke dag (en dat hadden we in het begin niet durven hopen)

Groetjes,
Marije
 
Oh dat ging hier zo fantastisch. Was heel bang dat ie weer zou gaan spugen of krampjes zou krijgen, maar nee hoor, hij dronk het perfect en het bleef allemaal zitten. Wat wel een voordeel is, je hoeft niet meer zo te boenen om de fles schoon te krijgen...
 
Hoi meiden,

Bedankt voor jullie reacties.

Quentin krijgt al een maandje fruit- en groentehapjes dus wat zijn darmen betreft durven wij het wel aan.
We gaan ervoor! (over een paar weekjes dan!) En ik houd het dan wel bij dit merk. Er zijn inderdaad wel vriendinnen die de andere merken gebruiken!

Groetjes,
Rosanne

 
Terug
Bovenaan