Van Friso Comfort naar gewone voeding??

Okee ladies, wat zouden jullie doen? Jelte heeft tegen darmkrampjes nu 5 weken Friso Comfort. Hij verstopte ervan, aangelengd, is nu toch teruggeschroefd naar de juiste hoeveelheid. Jelte is inmiddels weer verstopt geraakt heb ik het idee.

En nu heb ik net nieuwe Comfort gekocht en ook Friso heeft deze aangepast. Er zit een bijsluiter bij dat het mogelijk is dat kindjes een week of 2 moeten wennen. Omdat ik het idee heb dat Jelte toch weer verstopt van de gewone samenstelling Comfort, zit ik er over te denken om nu over te stappen op Friso Normaal.

Wat achtergrondinfo: Jelte heeft net een week in het ziekenhuis gelegen omdat we dachten dat hij enorme darmkrampen had, maar dat bleek erg mee te vallen, hij was oververmoeid en daardoor continu aan het huilen. De week in het ziekenhuis ging het ook goed - tot de laatste halve dag. Gelukkig heb ik ze kunnen laten zien dat hij te hard moest persen en we hebben lactulose voorgeschreven gekregen. Gisteren voor het eerst gebruikt (3 ml), vandaag nog een keer en hij poept er wel van, maar huilt weer erg veel...

Dilemma, dilemma ;)
 
Hallo, ik denk dat je je gevoel moet volgen. Als jij denkt dat je kindje weer verstopt is zal dat ook wel zo zijn.
Ik zou alleen niet zonder overleg (met huisarts of cb-arts) zomaar overstappen op andere voeding. Meestal moet dat op- of afgebouwd worden zodat de darmpjes wat kunnen wennen.
Mijn dochtertje (nu 12 weken) heeft ook een week comfort gehad maar bleef daardoor spugen, vaak uren na de voeding nog.
Ik heb geen 2 weken afgewacht maar ben weer terug gegaant naar Friso 1.
Succes en hopelijk gaat het weer goed met je kindje!
 
Ik heb net de voedingslijn van Friso gebeld - en de diëtiste daar vertelde dat Comfort juist laxerend zou moeten werken?!?! Friso 1 zou dus nog 'stoppender' werken dan Comfort?!? Misschien zijn Jeltes darmen toch niet helemaal in orde..Ze gaf nog wat tips mbt klaarmaken van de voeding - meeste doen we al, we moeten de voeding nu alleen aan de lucht laten koelen ipv een maatbeker met koud water en we moeten hem niet schuddend mengen maar ff met een lepel doorroeren. Dat gaan we nu maar proberen en maandag hebben we gelukkig sowieso weer een afspraak in het ziekenhuis.

 
Hoi mama Britt.

Volgens mijn zaten die vezels er bij Friso al in . Zitten ook in de friso normaal. Tenminste bij mij zijn de pakken nog hetzelfde.
Het klopt dat Friso comfort laxeerend moet werken. Dit is bij Lieke wel het geval, wij zijn het gaan geven voor de krampjes. Maar ze raakt er van aan de dunne, dus ik meng het.
Ik maak altijd voeding klaar voor de hele dag. Ik gebruik kokend water ivm de comfort en roer het poeder erdoor met een vork. En laat het dan afkoelen, ik roer het dan regelmatig nog even door omdat je anders vellen krijgt. Ik gebruik 900 water met 30 schepjes daarvan zijn er vijf comfort. Probeer het ook langzaam af te bouwen, en kijk hoe ze reageert.
De comfort is ook tegen spugen, terwijl Lieke nu meer terug geeft als eerst. Ze kan wel goed poepen, maar verder is ze erg onrustig overdag. Korte slaapjes met regelmatig huiltjes tussen door.
Als ik jouw was zou ikeen maandag goed overleggen in het ziekenhuis mbt de voeding. En niet op eigen houtje gaan uitproberen. Bij de friso informatielijn of mailen krijg je ook snel antwoord.
Wat een gedoe toch met die voeding en hoe onze kids zich voelen. Konden ze maar zeggen hoe ze zich voelde en wat ze wilde, zou soms wel makkelijk zijn.
Succes een maandag, ben benieuwd.
Liefs Jannie
 
Hoi mama Britt.

Volgens mijn zaten die vezels er bij Friso al in . Zitten ook in de friso normaal. Tenminste bij mij zijn de pakken nog hetzelfde.
Het klopt dat Friso comfort laxeerend moet werken. Dit is bij Lieke wel het geval, wij zijn het gaan geven voor de krampjes. Maar ze raakt er van aan de dunne, dus ik meng het.
Ik maak altijd voeding klaar voor de hele dag. Ik gebruik kokend water ivm de comfort en roer het poeder erdoor met een vork. En laat het dan afkoelen, ik roer het dan regelmatig nog even door omdat je anders vellen krijgt. Ik gebruik 900 water met 30 schepjes daarvan zijn er vijf comfort. Probeer het ook langzaam af te bouwen, en kijk hoe ze reageert.
De comfort is ook tegen spugen, terwijl Lieke nu meer terug geeft als eerst. Ze kan wel goed poepen, maar verder is ze erg onrustig overdag. Korte slaapjes met regelmatig huiltjes tussen door.
Als ik jouw was zou ikeen maandag goed overleggen in het ziekenhuis mbt de voeding. En niet op eigen houtje gaan uitproberen. Bij de friso informatielijn of mailen krijg je ook snel antwoord.
Wat een gedoe toch met die voeding en hoe onze kids zich voelen. Konden ze maar zeggen hoe ze zich voelde en wat ze wilde, zou soms wel makkelijk zijn.
Succes een maandag, ben benieuwd.
Liefs Jannie
 
Toch grappig dat Jelte en Lieke nu weer allebei huilerig zijn - sinds gisteren slaapt hij steeds maar een half uur en vanaf dan kwartiertjes. Maar ik haal hem niet uit zijn bed en laat hem steeds braaf 5 minuten huilen. Orders van het ziekenhuis ;)

Maar ze gaan nu allebei naar de 8 weken he - Oei ik groei kondigt weer een groeistuipje aan, wellicht ligt het daar ook aan. Jelte ontdekte gisteren zijn hand, hij ging er helemaal scheel van kijken hihihi

Nee hoor, ik ga niet zelf hobbyen met de voeding. Ik heb ondertussen het idee dat hij niet verstopt zit - hij had een mooie poepluier vanochtend, niet te nat niet te droog - maar het kost hem zoveel kracht die eruit te persen, dat ik nu weer denk aan een spastische darm oid. Was ik maar van begin af aan aan de gewone flesvoeding gegaan, dan was er misschien wel niks aan de hand geweest :(
 
Terug
Bovenaan