van friso h.a naar normaal?

hallo
ons zoontje van bijna 3 weken krijgt afgekolfde borstvoeding en omdat dat al sinds dag 1 teweinig is,aanvullend frisolac preventief hypo allergeen.dit op aanraden van de kraamhulp omdat dit het beste aansluit op bv.nu word de bv zo weinig en ik word zo moe van en voeden,elke 3 uur een half uur,en kolven elke 3 uur 20 minuten,dat ik er mee wil stoppen.maar dan wil ik overstappen op friso normaal,die is nl 6 euro goedkoper.heeft iemand daar ervaring mee?en hoe?geleidelijk of in 1 keer?eerst aan het consultatiebureau gevraagd of gewoon gedaan?reageerde de baby goed?mijn   kereltje kan wel heerlijk poepen met die bv.ik zou t wel sneu vinden als ie taaie ontlasting kreeg van alleen fles.
graag jullie ervaring!
alvast bedankt.
groetjes kari

Ik gebruikte voor mijn zoontje eerst ook Friso H.A. Dit ook op verzoek van de verloskundige omdat ik toen ook bv gaf. Ik vond het ook verschrikkelijk duur. Op een gegeven moment moest ik ook de bv afbouwen, hoewel dat bijna niet meer nodig was zo weinig had ik. Ik besloot toen over te gaan op de gewone Friso zodra de H.A op was, in een keer. ( wanneer het niet zo lukken zou ik het om en om doen.) Mijn zoontje heeft er geen last van gehad en doet het ook goed op de normale voeding. Mijn zoontje was toen wel al ruim vijf maanden.
Succes ermee!

Groetjes Hanneke

Waarom gebruik je HA? Als er allergieen in de familie zitten zou ik ermee doorgaan en is het financiele aspect toch niet belangrijk? Als dit niet de reden is kan je wel gewoon overstappen. Ik heb het als volgt gedaan (fles 180ml):
dag 1: 1 schepje HA + 5 schepjes Normaal
dag 2: 2 schepjes HA + 4 schepjes Normaal
etc
Werkte heel goed en hij heeft nergens last van gehad.

SL

hoi SL
ik gebruik h.a. omdat ik ernaast nog borstvoeding gaf.omdat ik daarmee gestopt ben wil ik overstappen naar normaal.ik ben het inmiddels aan het mengen en het gaat goed.alleen heeft mn kereltje wel erg veel honger.maar om nu meteen weer over te stappen naar voeding voor hongerige baby's durf ik even niet aan.eerst dit maar eens aanzien.
groetjes kari

Hoi kari,

Bij mij ging de bv vanzelf terug. Dus begon ik s'avonds met een fles hypoallergeen omdat ik zelf allergien heb. De flesvoeding worden steeds meer omdat mijn melk terugliep tot ik alleen maar fles kon geven.
Als dat pakje hypoallergeen op was begon ik met normal.
Niet omdat het goedkoper is maar omdat h.a. beter is voor combinatie bv-fles. Maar ja als je geen bv meer geeft dan is normal voldoende.
Met cb heb ik niet gebeld.
En nog een tip (wel van cb)
met vitamine D stop je als je meer dan 300cc flevoeding geeft
en met Vitamine K stop je als meer dan de helft voedingen  fles is

Groetjes en succes

Terug
Bovenaan