Van fulltime werken naar parttime

<p>Hallo, </p><p> </p><p>Ik wil van 34 uur naar 24 uur gaan werken. Heeft iemand dat ook gedaan? En merkte je het veel in je salaris? </p>

Minder werken heeft altijd effect op je salaris. Ik heb bij de afdeling p&o proefberekeningen laten maken om inzicht te krijgen wat ik zou gaan verdienen bij 4 of 8 uur ouderschapsverlof. Misschien dat dat bij jou op je werk ook kan?

Ik ben van 40 naar 32 gegaan en dit was idd een aanslag op mijn salaris. Ik heb dit ook laten proefberekenen. Uiteraard wist ik dit van te voren, dus geen verrassing. 

Hoi Amber,
Ik ben een stuk minder gaan werken, maar heb dit jaar wel veel geld terug gekregen door de inkomensafhankelijke combinatiekorting. Wellicht interessant om daar iets over te lezen. 
Groetjes

Ik ga van 36 naar 30 uur en mijn man van 40 naar 32. 
Ik denk wel dat we het gaan merken want ga nu ook meer kosten maken. Maar ja... Eerste jaren niet op vakantie enzo bespaard ook weer. En voor de baby er was veel verbouwd wat t nodige kost.
Maar fulltime blijven werken en kdv kost ook geld. Doordat wij allebei parttime gaan werken zijn we fiscaal voordeliger uit.

Het is wel zo dat je opeens stuk minder belasting betaald als je minder gaat werken. Hou je in verhouding netto meer over. Dus echt heel veel merken we er niet van.

Nee je blijft evenveel verdienen. 
Nee grapje?
Wij hebben gezamelijke hypotheek en berekend hoeveel ik moet gaan werken en het betaalbaar te houden.
Ik werk nu 16 uur verdeeld over 3 dagen (ma17-23, di17-23 en vrij6-12) mijn schoonmoeder past op dus geen kdv kosten. Krijg ong. 1000 euro per maand zo en mijn man heeft goed salaris.

Terug
Bovenaan