Van geitenmelkpoeder naar koeienmelkpoeder overstappen

<p>beste dames,</p><p>is hier iemand die ervaring heeft met de overstap van geitenmelkpoeder naar koeienmelkpoeder (babyvoeding uiteraard!).</p><p>ik ben bij de geboorte van mijn dochter begonnen met Kabrita geitenmelkpoeder. Reden voor mij was dat geitenmelk voor mens lichter te verteren is en babydarmpjes er zo beter aan konden wennen. Dit even kort door de bocht  !</p><p>baby heeft het er super op gedaan met weinig tot geen last van krampjes. Ik gooi dat dus maar op de geitenmelk terwijl het ook aanleg kan zijn ☺️</p><p>nu is ze 6 maanden en krijgt ook hapjes. Ook hoer doet ze het goed op. Maar nu vind ik de meerwaarde van de geitenmelkpoeder eigenlijk overbodig. Handiger zou zijn om nu over te stappen op bijvoorbeeld Hip babymelkpoeder. Beter verkrijgbaar tout le monde! En natuurlijk een stuk minder prijzig.</p><p>zijn hier moeders met ervaring? Waarom wel of niet doen. En hoe hebben jullie een overstap aangepakt?</p><p>consultatiebureau heeft hier geen ervaring mee omdat het meestal een overstap andersom is vanwege klachten of allergien.</p><p>hoop dat er mensen zijn die mij hierover kunnen informeren, google levert mij niets op helaas!</p><p> </p><p>alvast dank!</p>
 
Geitenmelk bestaat voor 85-90% uit zelfde eiwitten als koe dus overstap zal niet zoveel verandering geven denm ik. Daarom is geitenmelk ook geen goed alternatief bij bijv koemelkallergie
 
Dank wilhelmientje, 
klopt wat je zegt maar juist die eiwitten die eruit gefilterd zijn zouden een verschil kunnen maken. Daarom opzoek naar ervaringen ermee. Maar zo te zien zijn er weinig mensen die dit hebben gedaan aan de reacties te zien.
 
Hoi,

Hier een slecht voorbeeld ben ik bang.. We hebben naast de borstvoeding ook geitenmelk gegeven, omdat dat beter aansluit op de structuur van bv. Maar nu willen we ook overstappen op biologische koemelkkunstvoeding, alleen accepteert hij dat niet. Dus nu maar volledige borstvoeding. Hoe gaat het overstappen bij jullie? Heb je het al geprobeerd?
 
Terug
Bovenaan