Van goede eter naar drama aan tafel

<p>Hallo allemaal,</p><p>Onze dochter is 13 maanden oud. Tot ruim een week geleden at ze hartstikke goed. In de ochtend een papje, laat op de ochtend een stuk fruit of fruitpotje, smiddags 2 boterhammen en savonds een maaltijdpotje of ze eet met de pot mee. </p><p>Uit het niets is dit volledig omgeslagen. Elke hap spuugt ze uit of ze doet haar mond niet eens open. Help, wat moet ik doen?! En waar komt dit ineens vandaan?</p>
 
Heel herkenbaar .
Wat je moet doen is mee gaan met je kindje . Dus wil ze het niet dan helaas dan maar niet .
Ik ben elke keer de strijd met mijn zoontje aan gegaan  maar dit werkt echt averechts . 
Mijn zoontje heeft het ook met alles gehad brood fruit . En nu nog steeds met avond eten wat hem niet bevalt eet die dan ook niet. 
Ik vertik het ook om hem wat anders te gaan geven .  Ik heb zoiets je kan eten wat te pot schaft en anders jammer.   En tuurlijk wij vinden ook niet alles lekker . Maar mijn zoontje heeft het op het moment met bijna alles vooral aardappels  groente vlees. 
Een toetje krijgt die wel . Dit wilde ik eerst ook afschaffen van niet eten dan ook geen toetje . Maar wil ook niet dat het een straf gaat worden . Want ik denk dat het dan nog langer duurt voor die weer gat eten . 
Ik denk dat alle dreumesen deze fase hebben .  Mijn zoontje is nu 17 maanden en dit is ook al zn 3 maanden aan de gang . 
Echt 1 tip  . Maak er geen strijd van . Kost je zoveel frustratie en energie en je maakt het alleen maar erger ?
 
Helaas hoort het bij de leeftijd. Alhoewel mijn dochter (19 maanden) altijd wel goed gegeten heeft, herken ik het wel. Bij ons helpt het om haar zelf te laten eten met dr handen (wel grote stukken dus niet geprakt). En wat voor ons/mijn dochter heel goed werkt is rond 4/5 uur al groente geven als soort tussendoortje. Dan heeft ze dr groente in ieder geval al op en dan is er minder druk bij het avond eten. Alles wat ze dan eet is prima. 
Net als hierboven al wordt genoemd, zou ik de strijd niet aangaan. Kost veel energie en eten moet een gezellig moment zijn vind ik. En inderdaad wel een toetje geven. 
 
Oooh dit is zo herkenbaar!! Mijn zoontje van 19 maanden tot n paar weken terug nog een alleseter! Van hollandse pot tot thaise curry’s, chiliconcarne, pasta, vis, vlees of vegetarisch, het maakte hem niet uit. Alles ging er in als zoete koek! Ik las overal over dreumese vanaf n maand of 12/13, die niet meer wilde eten. Ik voelde me gezegend met mijn alleseter en kon me niet voorstellen dat dit ooit zou veranderen! Maar helaas.... van de een op de andere dag, besloot hij dat hij zelf kon bepalen of hij iets wilt eten of niet....
Zoals hierboven al wordt gezegd, maak er geen strijd van. Zelf laten eten, zodra hij ermee gaat knoeien en spelen, zet ik het aan de kant. Maar verder laat ik t staan totdat we allemaal klaar zijn met eten. Dan ruim il alles op. Ik geef hem ook niet iets anders, want dan is het einde zoek! Hoofdzaak is dat het gezellig is aan tafel! Wij eten nooit toetjes, heb mijn zoontje ook nooit n toetje gegeven, dus geef hem dat nu ook niet ter compensatie. Als jouw kindje wel altijd n toetje krijgt, zou ik dat nu ook niet afschaffen. Ik zou ook niet meer geven dan normaal, want dan is het alsnog compensatie. 
succes ermee!! Het is een fase en heb gehoord dat deze lang kan duren hahaha!
Hou het lekker gezellig aan tafel, het is belangrijk dat ze leren dat met zn allen aan tafel eten iets gezelligs en fijns is!
 
Jaaaa echt een ramp!! 16 mnd en speelt al 2 mnd nu... vooral boterham en avondeten duwt ze gewoon eruit ? soms ben ik helemaal blij, dan gaat het 2 stukjes goed. Om bij de 3de weer te beginnen met het spuug geknoei. Om er maar wat goede voedingsstoffen in te krijgen nu om en om weer terug bij potjes helaas... kind kan niet alleen op pudding en yoghurt leven? hier weet ik dat het vooral aan de 4 snijtandjes ligt die 1 voor 1 super langzaam besloten door te komen? Hoewel er ook zeker een fractie speelt van kieskeurigheid hoor ? dus ik ben erg benieuwd naar het resultaat straks. Zeer frustrerend en alle bekende trucs al geprobeerd, dus ik lees mee voor de gouden tip ? 3 snijtandjes door, nog 1 te gaan dus we zullen nog even moeten ‘doorbijten’ ??
 
Mijn dochter is afgelopen november 4 geworden maar bij haar is het nog steeds een drama bij het avondeten eet ze letterlijk niks eerst had ze nog aardappeltjes met vlees maar groente heeft ze nog nooit gegeten maar vanaf 1,5 jaar dus letterlijk geen hapje avondeten meer. al denk ik niet dat ze groente tekort komt ze ziet er gezond uit groeit en ontwikkelt zich goed 
 
Haha helaas heel herkenbaar, begon hier ook rond die leeftijd (nu 15 maand) en de ene dag gaat het goed en de andere dag 2 happen en dan wil meneer er niks meer van weten. Ik houd me hier vaak aan vast; als ouder bepaal je wat je kind eet en je kind hoeveel
 
Yep, hier ook. Brood eet hij wel heel goed en ontbijt (brinta) ook. Maar avondeten steeds vaker niet. Op de opvang beter dan thuis. En als fruit uitsluitend banaan. Maar als ik hierboven lees en om me heen hoor valt dit nog best mee geloof ik..
Vind het vooral heel frustrerend dat he dan iedere keer weer wat lekkers staat te koken dat hij dat werkelijk geen hap ervan wilt nemen. ?
 
Terug
Bovenaan