Oooh dit is zo herkenbaar!! Mijn zoontje van 19 maanden tot n paar weken terug nog een alleseter! Van hollandse pot tot thaise curry’s, chiliconcarne, pasta, vis, vlees of vegetarisch, het maakte hem niet uit. Alles ging er in als zoete koek! Ik las overal over dreumese vanaf n maand of 12/13, die niet meer wilde eten. Ik voelde me gezegend met mijn alleseter en kon me niet voorstellen dat dit ooit zou veranderen! Maar helaas.... van de een op de andere dag, besloot hij dat hij zelf kon bepalen of hij iets wilt eten of niet....
Zoals hierboven al wordt gezegd, maak er geen strijd van. Zelf laten eten, zodra hij ermee gaat knoeien en spelen, zet ik het aan de kant. Maar verder laat ik t staan totdat we allemaal klaar zijn met eten. Dan ruim il alles op. Ik geef hem ook niet iets anders, want dan is het einde zoek! Hoofdzaak is dat het gezellig is aan tafel! Wij eten nooit toetjes, heb mijn zoontje ook nooit n toetje gegeven, dus geef hem dat nu ook niet ter compensatie. Als jouw kindje wel altijd n toetje krijgt, zou ik dat nu ook niet afschaffen. Ik zou ook niet meer geven dan normaal, want dan is het alsnog compensatie.
succes ermee!! Het is een fase en heb gehoord dat deze lang kan duren hahaha!
Hou het lekker gezellig aan tafel, het is belangrijk dat ze leren dat met zn allen aan tafel eten iets gezelligs en fijns is!