Van HA naar gewoon

Hoe is het bij jullie verlopen. Stijn is nu bijna 7 maanden aan de Friso Preventief HypoAllergeen maar we willen over op gewone opvolgmelk. En dan het liefst ook nog naar het merk van de crèche (Similac).

Dankdank

Hoi hoi,

Ik weet nog niet goed wat ik ga doen. Volgens het CB moest ik eerst es proberen of tie tegen toetjes met gewone melk erin kan. Als dat dan goed gaat ga ik ook maar es over op de "gewone" flessenmelk. Ze adviseren om eerst yoghurt zonder iets erin te geven, maar ik kan me niet voorstellen dat ie dat lekker gaat vinden en anders moest ik maar een Danoontje proberen. Dat is van gewone opvolgmelk gemaakt blijkbaar.

Ben ook benieuwd wat de andere moeders doen.

Groetjes,

Tessie

Hee Tessie, dus jullie zijn nog niet over, hmmm, dan ga ik ook twijfelen. De voedingsdeskundige van Friso voeding zei dat je de HA kan mengen met gewone opvolgmelk zodat de darmpjes rustig aan kunnen wennen. Denk dat ik dat eerst ga proberen.

Succes!

Ok, we zijn begonnnen, spannend?!?!?

We doen tekens twee dagen hetzelfde qua afbouwen. Dus zaterdag en zondag 5 schepjes HA en 1 schepje gewoon. Vandaag en morgen 4 HA+ 2 gewoon, etc. Ik hoop dat dat rustig aan is. Wel van hetzelfde merk hoor. Als het goed is gegaan dan proberen we de Similac pas.

Stijn heeft eergisteren en gisteren heel veel kramp gehad, en nu ook verhoging. Balen!!! Moet er wel bij zeggen dat hij ook voor het eerst boccoli, smeerkaas, liga en vis had. Hmmm, handig moeders??? Denk dat we de vis, smeerkaas en ligi maar even achterwegen laten vandaag...

Ik hou jullie op de hoogte, fijne pasen!

Terug
Bovenaan